خبرگزاری کار ایران

صفاری نطنزی در گفت‌وگو با ایلنا:

در سال جدید عملکردها بازنگری بشود/ نشان دهیم یکدل و یکصدا هستیم/ نهادهای اجرایی جدی‌تر و انقلابی‌تر مسائل را دنبال کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۶۰

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای این که مشکلات کشور مرتفع شود لازم است در مدیریت و عملکردها یک بازنگری صورت گیرد.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال گذشته و اینکه آیا قوه مقننه آن‌طور که باید به وظایف خود عمل کرده است،‌ یا خیر بیان کرد: مجلس در حد و توان تلاش‌هایی را انجام داد،‌ البته معتقدم این تلاش‌ها می‌توانست چندین برابر  باشد تا تاثیرگذاری به مراتب بیشتر و بهتری داشته باشد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به  ظرفیت‌هایی که مجلس دارد شاید قوی و بهتر از آن چه در این یکسال عمل کرده است، می‌‌توانست عمل کند.

وی با اشاره به نقش قوه مقننه در قانون‌گذاری و ریل‌گذاری این قانون‌ها، اظهار داشت: برای مجلس یکسری وظایفی تعریف شده است از جمله قانون‌گذاری که باید گفت در سالی که گذشت مجلس دهم سعی کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصوبات،‌ لوایح و طرح‌هایی که به صحن آمده بود را مورد بررسی قرار دهد و تکلیف‌شان را مشخص کند.

 این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار قانون‌گذاری مجلس یک وظیفه دیگری به نام نظارت دارد، این وظیفه پارلمان بدان معنا است که روی امورات کشور نظارت داشته باشد تا کارها بر روال صورت گیرد که از این منظر می‌توان گفت ضعف‌هایی وجود داشته که باید آن‌ها برطرف کند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در سال گذشته عنوان کرد: نابسامانی‌هایی از لحاظ اقتصادی و معیشتی در کشور وجود داشت که جامعه و مردم از این بابت خیلی راضی نیستند؛ دولت هم تمام تلاش خود را به کار بست اما کافی نبوده به نظر می‌رسد در سال جدید باید یک بازنگری روی عمکلردها و اقداماتی که انجام شده صورت گیرد تا مشکلات و معضلاتی که به وجود آمده را حل و فصل کنیم.

صفار نطنزی با بیان اینکه در خودروسازی مشکلاتی به وجود آمده و هنوز هم وجود دارد که این باعث نارضایتی شده است، گفت: خودروسازی مشکلاتی را داشت که اگر مدیریت درستی صورت می‌گرفت نباید به این جا کشیده می‌شود .

وی ادامه داد: در بحث ارز نوساناتی به وجود آمد که از لحاظ روانی روی جامعه تاثیرات فراوانی گذاشت که این امر نشان‌دهنده مدیریت ضعیف در این حوزه است؛ بنابراین یکی از محورهای مهمی است که باید در سال جدید روی آن تمرکز کافی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اتفاق دیگری که افتاد تامین مواد غذایی با مشکلاتی رو به رو شد و کم و کسری‌هایی به صورت فصلی به وجود آمد که برای مردم مشکلات جدی به وجود آورد و موجب دلخوری آنان شد، معتقدم اگر یک مدیریت قوی‌تری در کشور وجود داشت، شاید کار به اینجا نمی‌رسید و مردم در زمان‌هایی با مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال که امسال شاهد بودیم دولت وقت آمریکا که در رأس آن دونالد ترامپ قرار دارد از معاهده بین‌المللی برجام خارج شد، این خروج آمریکا چه تاثیری روی شرایط داخلی کشور گذاشت، اظهار داشت: بله،‌ باید این نکته مهم را در نظر داشت که بازگشت تحریم‌ها تاثیر بسزایی روی شرایط کشور داشته است.

وی تاکید کرد: کشوری که در مقابل ما قرار دارد، بسیار قدرتمند است و تمامی تلاش خود را به گرفته است که یک ضربه اساسی به ما وارد کند و صدمه بزند، این امر بسیار مهم است و نباید از چشم دور بماند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یک چنین شرایطی باتوجه به روحیات انقلابی مردم که همیشه از خود نشان داده‌اند مدیران، دستگاه‌های دولتی و نهادهای اجرایی باید یک مقدار جدی‌تر و انقلابی‌تر مسائل را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: ما باید ضعف‌هایی که وجود دارد را بررسی و کنکاش کنیم و برایشان راه حل‌هایی پیدا کنیم تا کشور دچار بسیاری از مشکلاتی که امروز در آن قرار دارد، نشود.

صفار نطنزی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه به بعد نظارتی مجلس اشاره کردید؛ شاهد بودیم رئیس‌جمهور برای پاسخ‌گویی به سوالات نمایندگان به مجلس آمد و یا تعدادی از وزرا توسط نمایندگان استیضاح شدند آیا این نشان از قدرت مجلس دهم دارد، گفت: به هرحال مجلس از ابزارهایی که در اختیار داشت برای رفع مشکلات مردم استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: البته باید گفت گاهی اوقات شاید در حوزه‌های نظارتی بهتر هم می‌توانست عمل کند و در جاهای که لازم نبود از ابزاری مانند استیضاح استفاده نمی‌کرد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از رفتارهای ما تنها در داخل تاثیرگذار نیست بلکه دارای وجهه بیرونی هم هست و بر روابط‌های بین‌المللی ما تاثیر بسیاری دارد، عنوان کرد: به طور مثال بحث استیضاح انعکاس بیرونی دارد که حکایت ضعف درونی را بیان می‌کند و این زمینه را برای دشمانی ما فراهم می‌کند تا به ما ضربه بزنند.

وی ادامه داد: این گونه رفتارها در کشور ایجاد چندگانی و دو دستگی می‌کند و در واقع می‌توان بیان کرد که به یک طریقی علامت و نشان‌هایی را به دشمنان ما می‌دهد که ما باید حواسمان باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به شرایط کشور و اوضاع و احوالی که وجود دارد ما باید منسجم‌تر عمل کنیم و چیزی که به نمایش می‌گذاریم در واقع باید نشان دهد که ما یکدل و یکصدا هستیم و به دشمن اجازه نفوذ نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: اینکه دشمن امروز ببیند ما با تمامی مشکلاتی که بر سر راهمان قرار دارد باهم متحد و منجسم هستیم بسیار مهم است.

صفار نطنزی درباره اینکه مهم‌ترین قانون‌هایی مجلس در سالی که گذشت مصوب کرد، کدام قوانین بودند،‌ بیان کرد: بودجه را در آخرین روزهای سال مورد بررسی قرار دادیم که بسیار مهم بود. تصویب لوایح چهارگانه‌ای که دولت ارائه کرد علاوه بر آثار داخلی اثرات خارجی هم داشت و یا قانون منع به کارگیری بازنشستگان به نظر من از جمله قوانین مهمی بودند که سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز