خبرگزاری کار ایران

گزارش بلومبرگ از بررسی ابعاد مکانیزم مالی ایران و اروپا در سایه تهدیدهای ترامپ

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۷۴۷

بلومبرگ در گزارشی به بررسی ابعاد ساز و کار مالی ایران و اروپا پرداخت و تاکید بر سیاست دوگانه اروپا در این موضوع اظهار کرد اروپا در این مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

به گزارش ایلنا، بلومبرگ نوشت: اتحادیه اروپا در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سیاستی ابهام‌آمیز را انتخاب کرده‌ است، اما باید بداند که این ساز و کار مالی می‌تواند برای اروپا عواقب سختی داشته‌ باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اروپا از یک سو ایران را به دلیل حضور در سوریه و نقشش در خاورمیانه و آزمایش‌های موشکی مورد انتقاد قرار می‌دهد و در این رویکرد با آمریکا همراه می‌شود اما از سوی دیگر با آمریکا مقابله کرده و برای ادامه تجارت با ایران تلاش می‌کند و با ایجاد ساز و کار مالی ایران و اروپا در تلاش است تا تحریم‌ها را دور بزند.

چندی پیش آلمان، انگلیس و فرانسه توانستند سازوکارمالی ایران و اروپا را راه‌اندازی کنند و به این وسیله به ایران کمک کنند تا تحریم‌های آمریکا دور بزند.

بلومبرگ در گزارش خود مدعی شد که ساز وکار مالی ایران و اروپا با مشکلاتی روبه‌رو است و موفقیت‌آمیز نخواهد بود چرا که این کشورها هرگز نمی‌توانند آمریکا را فریب دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی از طریق ساز و کار مالی ایران و اروپا در تلاش هستند تا بتوانند از این طریق موادغذایی ضروری و دارو به ایران ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تا به حال از این مکانیزم به غیر از تبادلات تجاری اقلام انسان‌دوستانه استفاده نکرده است ولی ایران امیدوار است بتواند از این ابزار برای تامین دیگر نیازهای خود استفاده کند. با این همه چیزی که مشخص است این است که ترامپ به این تصمیمات واکنش نشان خواهد داد.

این گزارش در پایان مدعی شد: این احتمال وجود دارد تهدید به تحریم هر فرد، بانک یا شرکتی که در این مکانیزم نقش داشته‌اند، باعث بسته شدن این کانال مالی شود و کانال سوئیس را به‌ عنوان تنها کانال مورد تایید برای رساندن کالاها و خدمات بشردوستانه به ایران تعیین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز