خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

تشریح گزارش پرونده‌های مهم و ملی از زبان سخنگوی سازمان تعزیرات

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۹۸

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گزارش پرونده‌های مهم و ملی را تشریح کرد.

به گزارش مراسم افتتاحیه طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی دقایقی پیش با حضور وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.

رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در این مراسم در پاسخ به سوالی در خصوص گران‌فروشی دولت در رابطه با خودرو و گوشت و عدم کاهش قیمت‌ها گفت: دولت از لحاظ مالی و اعتباری پشت خودروسازان قرار گرفته است و در رابطه با گوشت هم واردات گسترده صورت گرفته است و دولت به دنبال نظارت است تا این روند طی هفته‌های آینده اصلاح شود. ٢٠ هزار اتحادیه گوشت و مرغ در سراسر کشور وجود دارد تا روند توزیع اصلاح شود. حمایت دولت از خودروسازان هم به منزله این نیست که آنها قیمت‌های خود را افزایش دهند.

وی در خصوص نظارت بر بلیط‌های نوروزی گفت: سازمان هواپیمایی امسال پروازهای چارتری را به شدت کنترل خواهد کرد و ما در سازمان تعزیرات مخالف پرواز چارتری هستیم و تلاش ما هم این است که مواردی که از سوی سازمان هواپیمایی و سازمان حمایت اعلام می‌شود مخصوصا در زمان نوروز به صورت ویژه پیگیری کنیم. پرواز چارتری غیر از مسیر کیش و قشم غیرقانونی است.

رایگانی در خصوص بحث قاچاق دام گفت: آمار قاچاق دام در سازمان تعزیرات حکومتی و در یازده ماه سال جاری نسبت به سال ٩٦ دوبرابر شده است. در سال ٩٦ پرونده‌های این حوزه ٣٧٨ مورد بوده که در یازده ماه سال جاری به ٨٣٩ عدد رسیده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ۱۱ ماه نخست سال جاری تعداد ۴۵۸هزار و ۳۷ فقره پرونده در حوزه‌های صلاحیتی سازمان تشکیل شده که این رقم در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته که ۴۰۷ هزار و ۲۷۷ فقره پرونده تشکیل شده بود نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی پرونده‌های وارده سازمان است.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۱ ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۶۵ هزار  و ۴۱۴ پرونده مختومه شده در حالی که در همین بازه زمانی در سال گذشته تعداد ۴۳۱ هزار و ۹۷۲پرونده مختومه شد و این نشان‌دهنده رشد ۸ درصدی پرونده‌های مختومه سازمان است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: همچنین متخلفان در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۸۲ هزار میلیارد جریمه شده‌اند در حالی که میزان محکومیت متخلفان در سال گذشته ۳۹ هزار میلیارد بوده است و مقایسه این ارقام نشانگر رشد ۱۱۰ درصدی محکومیت ریالی در سازمان است.

رایگانی تاکید کرد: در حوزه کالا و خدمات ۳۵۰ هزار و ۳۸۵ پرونده تشکیل شده و تعداد ۳۵۵ هزار و۴۶۶ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۴۱ هزار میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

وی گفت: در حوزه بهداشتی تعداد ۴۲ هزار و ۸۲۴ پرونده تشکیل و ۴۴ هزار و ۴۶۲ پرونده مختومه شده است و متخلفان به پرداخت ۲۰۷ میلیارد ریال محکوم شده‌اند. همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز تعداد ۶۴ هزار و ۸۲۸ پرونده تشکیل و ۶۵ هزار ۴۸۶ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۴۱ هزار میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در ۱۱ ماه نخست سال جاری تعداد ۸ هزار و ۵۰۹ پرونده مهم و ملی در حوزه‌های صلاحیتی سازمان تشکیل شده که در مقایسه با تعداد ۳ هزار و ۹۳ پرونده مهم و ملی در سال ۹۶ نشانگر رشد ۱۷۵ درصدی پرونده‌های مهم و ملی است و سازمان در حال برخورد با تخلفات در سطح کلان است.

وی افزود: همچنین در حوزه اجرای احکام، در سال جاری ۳۸۷ میلیارد تومان جزای نقدی وصول شده است که این رقم در مقایسه با وصول ۲۹۵ میلیون تومانی سال گذشته در همین بازه زمانی نشانگر رشد ۳۱ درصدی وصولی اجرای احکام است.

رایگانی در خصوص بازدیدهای انجام شده این سازمان هم گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده در سال جاری با ثبت ۹۲ هزار و ۳۴۹ بازرسی در ۱۱ ماه نخست سال جاری در مقایسه با تعداد بازرسی ۵۸ هزار و ۴۶۸ در سال گذشته بیانگر رشد ۵۸ درصدی بازرسی ها است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۸۴۰ مورد نصب پارچه بر سردر واحدهای صنفی به دلیل تکرار تخلف داشته‌ایم که این رقم در مقایسه با تعداد ۵۷۴ نصب پارچه در سال گذشته، نمایانگر رشد ۴۶ درصدی نصب پارچه و برخورد با تکرار تخلفات بوده است. همچنین در سال جاری تعطیلی واحدهای صنفی و پلمپ رشد ۱۲ درصدی داشته و تعداد تعطیلی کسب و کار در ۱۱ ماهه نخست سال جاری به ۲ هزار و ۶۸ مورد رسیده است در حالی که آمار سال گذشته یک هزار و ۸۴۴ مورد پلمپ بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با مقایسه آمار احتکار هم گفت: در سال جاری تعداد یک هزار و ۸۲۹ پرونده در حوزه احتکار وارد سازمان شده و تعداد یک هزار و ۷۵۱ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۶۰۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد ۱۷۷ پرونده متشکله، ۲۷۳ پرونده مختومه و جریمه ۴۸۶ میلیون ریالی متخلفان را نشان می‌دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۹۳۳ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۵۴۱ درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از ۱۲۳۹ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

وی در رابطه با مقایسه آمار اختفا و امتناع از عرضه کالا گفت: در سال جاری تعداد یک هزار و ۳۸۹ پرونده در حوزه اختفا و امتنا از عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد یک هزار و ۳۴۶ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۱۱۲ میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد ۲۰۴ پرونده متشکله، ۲۲۸ پرونده مختومه و جریمه ۸ میلیارد ریالی متخلفان را نشان می‌دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۵۸۱ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۴۹۰ درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از ۱۳۹ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با مقایسه آمار عدم اعلام موجودی کالا هم گفت: در سال جاری تعداد یک هزار و ۷۱ پرونده در حوزه عدم اعلام موجودی کالا از عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد یک هزار و ۶۱ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۹۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد ۲۵۹ پرونده متشکله، ۳۰۲ پرونده مختومه و جریمه ۴۹۳ میلیون ریالی متخلفان را نشان می‌دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۳۱۴ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۲۵۱ درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از ۱۹۵ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

رایگانی در خصوص مقایسه آمار تخلفات گوشت دام هم ادامه داد: در سال جاری تعداد ۲ هزار و ۶۷۹ پرونده در حوزه تخلفات گوشت دام از عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد ۲ هزار و ۶۱۹ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۴۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد یک هزار و ۲۸۶ پرونده متشکله، یک هزار و ۳۲۰ پرونده مختومه و جریمه ۱۲ میلیارد ریالی متخلفان را نشان می‌دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۱۰۸ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۹۸ درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از ۲۷۶ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

وی با مقایسه آمار تخلفات گوشت مرغ گفت: در سال جاری تعداد ۲ هزار و ۶۹۱ پرونده در حوزه تخلفات گوشت مرغ از عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد ۲ هزار و ۵۵۲ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۷۱۷ میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند که این رقم در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۹۶ پرونده متشکله، یک هزار و ۳۵۲ پرونده مختومه و جریمه ۹ میلیارد ریالی متخلفان را نشان می دهد و مقایسه این آمارها نشان دهنده رشد ۱۲۵ درصدی پرونده های متشکله، رشد ۸۹ درصدی پرونده های مختومه و رشد بیش از ۷۵۷۶ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

رایگانی در رابطه با مقایسه آمار تخلفات قاچاق دام هم گفت: در سال جاری تعداد ۸۳۹ پرونده در حوزهتخلفات قاچاق دام از عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد ۸۲۰ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۸۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد ۲۹۵ پرونده متشکله، ۲۸۹ پرونده مختومه و جریمه ۲۲ میلیارد ریالی متخلفان را نشان می دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۱۸۴ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۱۸۴ درصدی پرونده های مختومه و رشد بیش از ۲۹۴ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

 وی با مقایسه آمار تخلفات لبنیات گفت: در سال جاری تعداد یک هزار و ۹۴۶ پرونده در حوزه تخلفات لبنیات از عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد یک هزار و ۹۹۱ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۱۰۲ میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد ۹۷۷ پرونده متشکله، یک هزار و ۹۳ پرونده مختومه و جریمه ۲۸۸ میلیارد ریالی متخلفان را نشان می‌دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۹۹ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۸۲ درصدی پرونده های مختومه و رشد بیش از ۲۵۴ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در تشریح مقایسه آمار پرونده‌های تلفن همراه هم گفت: در سال جاری تعداد ۲ هزار و ۴۰ پرونده در حوزه پرونده‌های تلفن همراه عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد یک هزار و ۹۷۸ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد یک هزار و ۷۶۵ پرونده متشکله، یک هزار و ۸۷۲ پرونده مختومه و جریمه ۷۹۹ میلیارد ریالی متخلفان را نشان می دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۱۶ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۶ درصدی پرونده های مختومه و رشد بیش از ۱۶۷ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

وی در رابطه با مقایسه آمار پرونده‌های خودرو ادامه داد: در سال جاری تعداد ۶ هزار و ۱۹۶ پرونده در حوزه پرونده های خودرو عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد ۳ هزار و ۷۹۰ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۳۲۸ میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند که این رقم در سال گذشته تعداد ۸۶۹ پرونده متشکله، ۸۳۸ پرونده مختومه و جریمه ۱۹۱ میلیارد تومانی متخلفان را نشان می‌دهد و مقایسه این آمارها نشان‌دهنده رشد ۶۱۳ درصدی پرونده‌های متشکله، رشد ۳۵۲ درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از ۷۲ برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

رایگانی در تشریح گزارش ۳ پرونده مهم و ملی گفت: در حوزه کالا و خدمات پرونده مواد آلی و پتروشیمی را داشته‌ایم که متخلفان به پرداخت ۲ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال محکوم شده‌اند. در حوزه بهداشت، دارو درمان متخلفان در موضوع تجهیزات اصفال، زایمان، پوست و مو و ارتوپدی به پرداخت ۲۵ میلیارد ریال محکوم شده‌اند و در حوزه قاچاق کالا و ارز در یک پرونده طلا متخلفان به پرداخت ۹ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

وی گزارشی از پرونده های مهم را به شرح ذیل قرائت کرد:

۱-  آذربایجان شرقی: عرضه خارج از شبکه انواع پلی اتیلن به مقدار ۱۰۳۴ تن و به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد ریال و جزای نقدی ۲۰ میلیارد ریال

۲-  یزد: تخلف قاچاق دستگاه تهویه به ارزش ۲۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بوده و در مرحله اخطار پرداخت جریمه نقدی و اجرای حکم است.

۳-  خراسان جنوبی: در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز دیهوک طبس رسیدگی و رای صادرشده است. متهم ردیف اول به ضبط سوخت مکشوفه و ضبط خودروی حامل سوخت و پرداخت ۳.۷۰۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال جزای نقدی و متهم ردیف دوم نیز به پرداخت مبلغ ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. در خصوص نگهداری ۵۵ حلقه لاستیک خودروی سنگین قاچاق در یک واحد صنفی بوده و در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز نهبندان رسیدگی شده و متهم علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت مبلغ ۱.۲۵۶.۲۸۲.۴۹۶ ریال در حق صندوق دولت محکوم شده است. با اعتراض محکوم علیه، پرونده در شعبه دوم تجدید نظر ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان در حال رسیدگی مجدد است.

۴-  همدان: تشکیل پرونده تقلب برای سه واحد کشتارگاه به ارزش ۴۱ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال با این توضیح که میزان تخلف اعلامی از سوی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان از اول سال جاری تا پایان بهمن ماه محاسبه شده و به طور متوسط درهر عدد مرغ بسته‌بندی شده بین ۲۰ تا ۵۰ گرم آب وجود دارد.

 ۵-  لرستان: پرونده‌ای با تعداد شش متهم در شهرستان نورآباد با تخلف قاچاق کالای تلفن همراه به ارزش ۳۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال مطرح و با رای  ضبط خودرو و ضبط کالا و جزای نقدی دو نفر از متهمین پرونده جمعا به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال رسیدگی شد.

۶-  البرز: کشف۵۰ تن کود خارج از شبکه دپو شده در انبارهای غیر مجاز قطع سهمیه یکی از شرکت‌های توزیع‌کننده گاز مایع استان به مدت سه ماه و دستگیری متهم فراری با جریمه یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان

۷-  هرمزگان: با شکایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مدیر شرکت آلومینیوم المهدی از حیث اتهام عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و تودیع شمش آلومینیوم به وزن سی و شش هزار تن تحت تعقیب شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان بندرعباس قرار می‌گیرد. پس از احضار وی و انجام تحقیقات لازم، شعبه رسیدگی‌کننده وی را به پرداخت مبلغ ۷ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می‌کند. رای صادره فعلا با دستور موقت صادره از دیوان عدالت اداری در حال توقف عملیات اجرایی است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز