خبرگزاری کار ایران

مطهری:

رهبری موارد برداشت از صندوق توسعه را شخصاً مشخص نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۹۷

نایب رئیس مجلس تاکید کرد که مقام معظم رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی موافقت کرده‌اند که مجلس موارد ضروری را فهرست کرده، این بدان معنا نیست که ایشان شخصاً موارد برداشت را مشخص کرده باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده اورامانات در انتقاد از علت عدم اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی به عشایر، گفت: موافقت مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی درباره برخی از موارد بنا بر پیشنهاد مجلس بوده است که بر این اساس مجلس موارد ضروری را فهرست کرد و ایشان هم با آن موافقت نمودند. بنابراین اینطور نبوده که شخصاً ایشان موارد برداشت از صندوق را مشخص کرده باشمد.

شهاب نادری در توضیح اخطار خود با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: آقای لاریجانی در جلسه مجلس اعلام کرد که از صندوق توسعه ملی اجازه برداشت برای آب و گاز روستاییان داده شده است. این یعنی برای عشایر اجازه برداشت داده نشده است. حال اینکه امروز عشایر قشر ضعیف و گرفتار جامعه هستند. چشم‌ها خشک شده و باید به آنها با تانکر آبرسانی شود. لذا سوال این است که چرا این مصوبه تنها برای روستاییان گذاشته شده است؟ ما باید در بودجه مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

مجلس امروز مصوب کرد که از صندوق توسعه ملی در سال آینده مبلغ دو میلیارد و ۳۷۵ میلیون یورو از منابع ورودی سال ۹۸ صندوق به صورت تسهیلات ارزی با تضمین دولت برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز