خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

هزینه پرداختی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث و تجهیز بناهای تاریخی و مساجد «مالیات» تلقی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۶۳۵

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند تا هزینه ای که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه پرداخت می شود، مالیاتی تلقی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند الحاقی تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه با ۱۴۸ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این گزارش از آنجا که تصویب این بند الحاقی خلاف برنامه ششم توسعه بود، به دو سوم آرا نیاز داشت.

در بند الحاقی تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور آمده است؛ وجوه و هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود، با تأیید سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه (حسب  مورد) به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز