خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در اخطاری:

خودمان را سرگرم احکام بودجه کرده‌ایم/ در لایحه بودجه متن تصویب نکنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۵۴۹

یک نماینده مجلس تاکید کرد: به مرکز پژوهش ها یک فرصت شش ماهه بدهیم که تمام قوانین دائمی که بناست از ان ها پول تراوش می شود را پیدا، احصا و کدگذاری کند که ما دیگر در بودجه نخواهیم متن تصویب کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در صحن علنی مجلس در بررسی لایحه بودجه در بیان اخطاری به استناد اصل ۵۲ قانون اساسی خطاب به علی لاریجانی گفت: اولین کلمه‌ای که گفته شده بودجه سالانه کل کشور است، ما الان در حین این بودجه‌ریزی‌ها و طی کردن مراحل آن و قانون‌نویسی هستیم.

وی تاکید کرد: عدم ثبات قوانین باعث بی‌ثباتی در کشور می‌شود و کسی نمی‌تواند تصمیم پایدار بگیرد. در سنوات قبلی شما دقت می‌کردید که از تعداد احکام بودجه کاسته شود اما این دوره اینگونه نیست. ما خودمان را سرگرم چند حکم کرده‌ایم، حکمی می‌آید و دولت به خاطر تعدد آیین نامه‌ها نمی‌تواند آن را به خوبی اجرا کند. تبصره‌هایی ۵ ساله برابر احکام دائمی که در قانون برنامه هم نوشتیم و مقداری احکام برنامه‌ها کاهش پیدا کرد برای لایحه بودجه هم مرکز پژوهش‌ها این موضوع را پیش‌بینی کند.

این نماینده اصولگرا خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص من این است که از الان به مرکز پژوهش‌ها یک فرصت شش ماهه بدهیم که تمام قوانین دائمی که بناست از آن‌ها پول تراوش شود را پیدا، احصا و کدگذاری کند که ما دیگر در بودجه نخواهیم متن تصویب کنیم.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار حاجی دلیگانی گفت: ایراد شما واقعا وارد است، دوستان در پیشنهادات خود به این بحث دقت کنند. احکام دائمی را برای همین آوردیم که بودجه خیلی مختصر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز