خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

روسیه و چین دنبال بهانه‌ هستند تا با ما رابطه بانکی نداشته باشند/ مخالفان دریافت وام از دیگر کشورها، در یک عالم دیگر سیر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۵۰۸

نماینده مردم ایلام مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک‌های اروپایی تحت فشار آمریکا قرار دارند و به ما وام نمی‌دهند بنابراین گرفتن وام از روسیه خوب است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تمدید گرفتن وام از روسیه و اینکه مطرح می‌شود  آیا اینگونه وام‌ها را از کشورهای دیگر نمی‌توانستیم دریافت کنیم، گفت: کشورهای دیگر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی با توجه به فشارهای آمریکا چندین سال است به ما وام نمی‌دهند و روابط بانکی ندارند.

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: بانک‌های اروپایی هم نمی‌آیند در این شرایط اگر ما بتوانیم از روسیه و چین وام بگیریم بسیار عالی است.

 وی تأکید کرد: یک عده مخالف گرفتن و یا استقراض وام هستند این‌ها در یک عالم دیگر سیر می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا عدم تصویب لوایح چهارگانه می‌تواند مانع گرفتن وام ایران از روسیه شود، گفت: کشورهایی تحت فشار آمریکایی‌ها قرار دارند تا روابط مالی بانکی و تجاری‌شان را با ما محدود کنند.

وی ادامه داد: بعضی از کشورها مانند روسیه و چین یک رودربایستی با جمهوری اسلامی ایران دارند اما از سوی دیگر دنبال بهانه‌ای هستند که با ما رابطه بانکی نداشته باشند.

میرزایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران سال گذشته ۲ میلیون دلار از روسیه وام  دریافت کرده است و تا سقف سه میلیون دلار دیگر می‌تواند بگیرد و یا استقراض کند، گفت: اطلاع چندانی ندارم که سال گذشته از استقراض روسیه استفاده کرده‌ایم یا خیر  زیرا گزارشی ارائه نشده است.

 این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این مجوز به دولت داده شده که با توجه به شرایط از روسیه وام بگیرد به نظر چیز خوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز