خبرگزاری کار ایران

مسجدی تشریح کرد؛

چهار اولویت ایران برای تعامل با دولت اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۹۷۴

سفیر ایران در عراق، چهار اولویت تهران در جریان تعامل با دولت اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، ایرج مسجدی در ملاقات با مسرور بارزانی با اشاره به شرایط برقراری ثبات در نظام سیاسی عراق و لزوم بهره‌گیری از ساختارهای موجود در توسعه روابط همه‌جانبه به نفع مردم عراق گفت: باید رونق فعالیت‌های مشترک اقتصادی و انجام اقدامات مهم در ایجاد بستر مناسب برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولیدی و بازرگانی دنبال شود.

وی در این دیدار ضمن برشمردن چهار اولویت پیش‌رو در همکاری ایران در اقلیم کردستان در حوزه ایجاد مناطق آزاد تجاری - شهرک‌های صنعتی - توریسم درمانی و خدمات فنی و مهندسی بر تسریع و تسهیل پرداخت مطالبات شرکت‌های ایرانی تاکید کرد.

سفیر ایران در عراق تعمیق روابط دیرینه ایران و عراق و بخصوص قرابت فرهنگی اقلیم کردستان را زمینه بسیار خوبی در ایجاد همگرایی مضاعف در شرایط آتی دانست و اظهار داشت: راهبردهای دولت عراق در برنامه پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۲ در قالب توسعه ثبات و رونق تولید و اصلاح رویه‌های سیاسی و اداری برای پایداری فراگیر اجتماعی است و از این نظر توجه هرچه بیشتر به افزایش تجارت از طریق مرزها و تعریف پروژه‌های همکاری نقطه عطفی در اعتلای مناسبات با این منطقه پرظرفیت عراق خواهد بود.

در این دیدار که مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل، مشاور سیاسی سفارت و رایزن بازرگانی ایران در عراق نیز حضور داشتند، مسرور بارزانی به نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در همراهی با اقلیم کردستان اشاره و تصریح کرد: همکاری اقلیم با ایران به جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در استقرار حکومت جدید اجرایی اقلیم کردستان عراق اولویت برنامه‌های پیش رو متمرکز بر توسعه روابط اقتصادی است و بر این مبنا استفاده از شرکت‌های توانمند ایرانی را با اقبال پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز