خبرگزاری کار ایران

تلاش واشنگتن برای تسریع در انتقال فناوری هسته‌ای به ریاض/ نگرانی نمایندگان آمریکا از مذاکرات پنهانی ترامپ و عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۱۹

بر اساس گزارش مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ در تلاش است تا انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان را تسریع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوبال ویلیج اسپیس، مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار گزارشی قصد دونالد ترامپ برای انتقال هرچه سریع‌تر فناوری‌های «بسیار حساس و مهم » هسته‌ای به عربستان سعودی را آشکار کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا دراین خصوص اظهار کردند منابعی که نخواستند نامشان منتشر شود، اطلاع دادند  که دولت دونالد ترامپ در تلاش است که بدون توجه به ملاحظات حقوقی و امنیتی به سرعت فناوری هسته‌ای را به عربستان منتقل کند و در تلاش است که عربستان را به این فناوری تجهیز کند.

نمایندگان آمریکا در ادامه از دیدارهای مخفیانه و مذاکرات پنهانی عربستان و ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند.

«الایجا کامینگز» رئیس کمیسیون نظارت مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده شده است که انتقال این فناوری‌ها می‌تواند باعث ترویج سلاح‌های هسته‌ای و گسترش بی‌ثباتی خاورمیانه شود.

بنا بر این گزارش، انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان بدون توجه به الزامات قانونی در این حوزه، می‌تواند تهدید مهمی برای آمریکا باشد؛‌ چراکه ترامپ با این اقدامات قوانین موجود را دور می‌زند.

در این گزارش، این اقدام ترامپ و رابطه‌اش با عربستان سعودی با رابطه ایران و آمریکا در زمان پهلوی مقایسه شده‌ است. چراکه در زمان جنگ سرد آمریکا تجهیزات نظامی در اختیار ایران در زمان محمدرضا پهلوی قرار می‌داد. در ادامه این گزارش از مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی به عنوان فردی که برای انتقال این فناوری تلاش می‌کند، اسم برده‌ است.

به نظر می رسد ایده‌ی انتقال سلاح‌های هسته‌ای به عربستان از سوی ترامپ در جهت مقابله با ایران است. این در حالی است که این انتقال باعث بالابردن التهاب و بی ثباتی در منطقه می‌شود و جنگ در خاورمینه نتیجه ای جز فاجعه‌ای برای صلح در این منطقه نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز