خبرگزاری کار ایران

حناچی در جمع خبرنگاران:

خط ۶ و ۷ مترو تهران به زودی افتتاح می‌شود/ طرح زوج و فرد در درازمدت موثر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۷۲

شهردار تهران تاکید کرد: خط ۷ مترو در حال افتتاح است و اوایل سال آینده افتتاح می‌شود. خط ۶ هم از مبدأ دولت‌آباد تا میدان شهدا افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پیروز حناچی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط ۷ مترو در حال افتتاح است و اوایل سال آینده افتتاح می‌شود، گفت: خط ۶ هم از مبدأ دولت‌آباد تا میدان شهدا افتتاح خواهد شد و قول دادم که در طول یک ماه تا میدان امام حسین(ع) پیش برود.

وی افزود:‌ این موضوع می‌تواند فشار ترافیک را کاهش دهد و ترافیک در منطقه شهرری کم شود. ان‌‌شاءالله در آن مسیر باغات هم تغییر پیدا می‌کند.

شهردار پایتخت درباره برنامه‌ریزی برای طرح ترافیک در سال آینده اظهار داشت: طرح زوج و فرد در درازمدت نمی‌تواند تأثیر داشته باشد، اما به صورت مستمر و کوتاه برای کاهش آلودگی می‌تواند اثرگذار باشد. 

حناچی ادامه داد: طرح ترافیک بعدی هم دوباره در شورای شهر مطرح می‌شود و اگر مورد تصویب قرار بگیرد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی درباره طرح دریافت عوارض از تونل‌های شهری تصریح کرد: این طرح در حد ایده بوده و به تصویب نرسیده است. البته در خیلی از کشورهای دنیا این ایده اجرا می‌شود اما اجرایی کردن این طرح در داخل شهر راحت نیست. شاید پروژه‌های که از این به بعد توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود پولی شود مثل اتوبان کمربندی شهید شوشتری که برای استفاده از آن عوارض گرفته می‌شود ولی در داخل شهر این ایده اجرا نخواهد شد و به تصویب شورای شهر هم نرسیده است.

شهردار تهران درباره مقابله با تراکم‌‌فروشی در شهر تهران خاطرنشان کرد: ما به تراکم‌‌فروشی نگاه نقادانه داشته‌‌ایم و برای اصلاح آن هم برنامه داده‌‌ایم. تلاش ما این است که باغات بزرگ در اختیار شهر قرار گیرد و مجوزی هم برای ایجاد برج‌باغ ندهیم. البته شرایط اقتصادی ما هم خوب نیست و دخل وخرج ما با هم نمی‌خواند اما تلاش می‌کنیم که قول خود را به مردم عملی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز