خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

بحثی درباره برگزاری رفراندوم در دولت مطرح نشده است/ با قیمت دلار بازی سیاسی نمی‌کنیم/ استیضاح روحانی تبلیغاتی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۶۸

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد که درباره برگزاری رفراندوم درخصوص FATF در دولت هیچ بحثی انجام نشده است.

به گزارش ایلنا، سید محمود واعظی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره افزایش قیمت‌ دلار گفت: وقتی نرخ دلار بالا می‌رود، بیشترین فشار به دولت می‌آید. ما هم در دولت هم هیچ وقت نمی‌خواهیم در رابطه با قیمت دلار بازی سیاسی کنیم.

وی افزود: دولت همه تلاش خود را خواهد کرد تا قیمت دلار پایین بیاید. 

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برگزاری رفراندوم درخصوص FATF اظهار داشت: ما در این رابطه هیچ بحثی در دولت نکرده‌ایم.

واعظی درباره برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی هم تصریح کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی زیر نظر جهانگیری منظم برگزار می‌‌‌شود.

وی درباره تشکیل دفتر مالی چین در ایران خاطرنشان کرد: چارچوب مشخص شده و قرار است دفتر متناظر در ایران ایجاد کنیم. به همین دلیل لازم بود در شرایط جدید روابط ما تنظیم شود. با توجه به دعوتی که از رئیس مجلس برای بازدید از چین صورت گرفته بود، روحانی تصمیم گرفت پیامی را برای رئیس‌‌جمهور چین ارسال و همچنین تعدادی از اعضای کابینه را همراه رئیس‌ مجلس به چین اعزام کنند تا این سفر به یک سفر کاری تبدیل شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه براساس خبرهایی که تا شب گذشته از مذاکرات انجام شده میان دو طرف، به من رسیده، روند مذاکرات در حوزه بانکی و دیگر بخش‌‌ها بسیار خوب بوده است، ابراز داشت: امروز لاریجانی با رئیس‌‌جمهور چین دیدار دارد که امیدواریم نتیجه این مذاکرات بتواند شرایط بهتری را ایجاد کند.

واعظی ادامه داد: چین، روسیه، هند و تعداد دیگری از کشورهایی که با کشورمان همکاری دارند، ابراز علاقه کردند که با کانال مالی ایجاد شده توسط اروپایی‌ها همکاری داشته باشند و از کانال مالی اروپا استفاده کنند.

وی در مورد شایعه استعفای روحانی و طرح استیضاح برخی نمایندگان مجلس بیان کرد: اینکه مخالفان چه در سر دارند موضوع جدیدی نیست. دولت دست مردم است و آنها تصمیم می‌‌‌‌گیرند. آقای روحانی در کار مصمم است؛ چرا ایشان باید استعفا بدهد. وی آمده که مشکلات کشور را حل کند. ما از همه می‌‌خواهیم دست به دست هم دهند تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم، در این شرایط چرا باید استعفا دهیم.

این عضو دولت تدبیر و امید درباره استیضاح رئیس‌‌‌جمهور در مجلس گفت: این بیشتر یک کار تبلیغاتی است، کسانی که به استیضاح رئیس‌‌‌جمهور رأی دادند، ‌افراد محدودی بودند. این افراد کسانی بودند که از دولت قبل بوده و تماما از آقای احمدی‌‌‌نژاد حمایت می‌کردند و در دولت جدید با این دولت مخالفت می‌کنند. البته آنها با همه چیز مخالفت می‌کنند و از هر روشی هم استفاده می‌کنند.

واعظی اضافه کرد: اکنون ما در جنگ اقتصادی هستیم و فشارهای ناشی از آن را متحمل شده‌ایم و لذا من فکر می‌کنم کاری که آنها انجام داده‌اند، عبث و بیهوده‌ای است. ما نمی‌توانیم به‌خاطر اقدام مجلس رو‌به‌‌روی آنها بایستیم.

وی درخصوص اقدامات صداوسیما اظهار داشت: صداوسیما باید اقدامات افراد و اقشار مختلف را تحت پوشش قرار دهد، صداوسیما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد؛ اما هنوز بخش‌هایی از آن هستند که با مسائل کشور جناحی برخورد می‌کنند. بحث ما امروز با صداوسیما این است که شرایط کشور شرایط خاصی است و لذا ما بیش از هر زمانی باید فعالیت کنیم و برای اینکه به مردم خدمت کنیم مشکلات مردم را حل کنیم و مقاومت خود را نشان دهیم.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما باید در مقابل دشمن علائمی ندهیم، تصریح کرد: ما هم از صداوسیما و هم از گروه‌های سیاسی احزاب، سران قوا و غیره می‌خواهیم که با وحدت، همدلی و همکاری آنها را پیش ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز