خبرگزاری کار ایران

«تایمز‌ آف ایندیا» گزارش داد؛

صادرات نفت ایران در شرایط پایداری قرار گرفته‌ است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۳۰۳

بر اساس گزارش‌های حاصله صادرات نفت ایران علیرغم تحریم‌ها افزایش یافته و در شرایط پایداری قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو ایندیا، صادرات نفت خام ایران در ماه ژانویه و فوریه بیشتر از حد انتظار بود با توجه به معافیت‌های نفتی اعطایی از سوی آمریکا به خریداران نفت ایران، صادرات نفت این کشور در شرایط پایداری قرار گرفته‌است.

در ماه ژانویه ایران بین ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز صادرات داشته‌ است که بیشتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان است.

افزایش صادرات ایران می‌تواند آمریکا را به اعمال تحریم‌های جدیدی مجبور کند. با این حال تلاش‌های آمریکا می‌تواند با توجه به تحریم‌های علیه ونزوئلا باعث افزایش قیمت نفت در جهان شود.

مقدار صادرات ایران بعد از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور مبهم شده‌ است. در حالی که اکثر کارشناسان  معتقد بودند که صادرات ایران کاهش می‌یابد.

این در حالی است که در ماه فوریه صادرات ایران ۱.۱ میلیون بشکه در روز محاسبه شد.

همچنین صادرات ایران در ماه ژانویه حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز بود که تفاوت چندانی با ماه فوریه نداشت.

به هرحال صادرات ژانویه ایران بیشتر از محاسبات اولیه است. عده‌ای پیش‌بینی کرده بودند که صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این اتفاق رخ نداد.

این در حالی است که صادرات نفتی ایران در ده روز اولیه ماه فوریه به بیش از ۱.۱ میلیون بشکه نفت در روز رسیده‌ است که بیشتر از مقداری است که پیش‌بینی شده‌ بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز