خبرگزاری کار ایران

سرلشکر باقری در بازدید از پژوهشکده امام صادق (ع):

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با امنیت کامل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۷۷

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در ابعاد دفاعی و امنیتی ما به‌عنوان یک کشور مستقل و بی‌نظیر و بی‌بدیل در جهان، ذیل پرچم ولایت به این دلیل در رأس امور هستیم، تاکید کرد: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به‌عنوان پژوهشگاه مسئول در قبال همۀ نیروهای مسلح، در مسائل مربوط به اعتقادات، تفکرات سیاسی و بصیرت سیاسی نیروهای مسلح مسئولیت دارد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمدحسین باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از پژوهشکده امام صادق(ع)  در رونمایی از چهار اثر راهبردهای مبارزه با جنگ تمام‌ عیار اقتصادی گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و عظمت بیش از همیشه با امنیت کامل برگزار و مایه کوری چشم دشمنانی شد که امید و آرزویشان را برای ندیدن این روزها بیان کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائلی را که امروز مواجه هستیم باید با مطالعه، تحقیق، پژوهش و نوآوری به دست آوریم، اظهار داشت: آنچه‌ که در تاریخ شیعه اتفاق افتاده این است که این تحقیق و بیان احکام عمدتاً به مسائل غیر حکومتی برگشته است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در ابعاد دفاعی و امنیتی ما به‌عنوان یک کشور مستقل و آزاد و یک جمهوری اسلامی بی‌نظیر و بی‌بدیل در جهان، ذیل پرچم ولایت به این دلیل در رأس امور هستیم که می‌خواهیم مَرِ قوانین اسلام و اسلامی را اجرا کنیم.

باقری اضافه کرد: باید احکام اسلامی را ریز به ریز تبیین کرده و هم نحوه اجرایش را برای نیروهای مسلح شفاف کنیم و این در آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، دکترین‌ها و سیاست‌ها اجرا شود تا اشکالاتش نمایان و هر چندسال بازنگری شود و به مرور، روش کشورداری اسلامی در بعد دفاع و امنیت قوام و شکل پیدا کند و این وظیفه بسیار سنگین برعهده این پژوهشگاه است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به‌عنوان پژوهشگاه مسئول در قبال همه نیروهای مسلح، در مسائل مربوط به اعتقادات، تفکرات سیاسی و بصیرت سیاسی نیروهای مسلح مسئولیت دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در حوزه علمیه قم و در چنین پژوهشگاه‌هایی پتانسیل و مخازن علمی و ارزشمندی در ذهن‌‌‌ها و نیز در کتب و منابع مستندی است که در پژوهشگاه وجود دارد و با تحقیق و تفحص استخراج شود و پاسخ داده شود. 

باقری اضافه کرد: انتظار این است که با یک مسئله‌یابی عمومی در کل نیروهای مسلح مثلاً نیروی انتظامی مسائل خاص خودش را دارد و با مسائل اجتماعی بسیاری مواجه است. ارتش و وزارت دفاع هم مسائل خاص خودشان را دارند و قاعده‌اش این است که با یک تور و بستر بزرگی که شما فراهم می‌کنید مسائل مبتلابه نیروهای مسلح استخراج و سازماندهی بشود به‌نحوی‌که به این مسائل در اسرع وقت باکمال دقت پاسخ لازم داده شود. 

وی افزود: اگر این پژوهشگاه بخواهد پاسخگوی مسائل دیگرانی غیر از سپاه باشد باید نمایندگانی از سه سازمان دیگر در اینجا مستقر شوند و مسائلشان را برای محققین بیان کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز