خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در صحن مطرح کرد؛

تشکیل نشست هیئت رئیسه مجلس برای ۳ شیفته شدن صحن علنی

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۵۸

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رئیسه مجلس نشستی تشکیل می‌دهد تا در صورت لزوم جلسات بررسی بودجه به صورت ۳ شیفت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن کوهکن ریزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ در تذکری با استناد به مواد (۲۱) و (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت اعضای هیئت رئیسه یک مسئولیت جمعی است و تقسیم کار تنها برای ایجاد نظم و انضباط است لذا زمانی که نماینده‌ای در خصوص بودجه پیشنهادی را مطرح می‌کند تمام اعضای هیئت رئیسه باید فعال شوند چرا که رئیس مجلس و جلسه باید بر روی موضوعات مطرح شده در صحن تمرکز کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به دنبال بررسی بودجه با سرعت بیشتری هستیم باید اقتدار مدیریت هیئت رئیسه در چارچوب آیین‌نامه عملیاتی شود، افزود: در هر تبصره و بندی که پیشنهادی توسط نماینده‌ای مطرح می‌شود باید این پیشنهاد توسط اعضای هیئت رئیسه رصد و اگر پیشنهادات تحصیل حاصل باشد هیئت رئیسه باید از اختیارات خود استفاده کرده و آن پیشنهاد طرح نشود و با این موضوع دیگر حق نماینده برای طرح پیشنهاد نیز تضییع نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید پیشنهادات بودجه‌ای مدیریت شود تا هر پیشنهادی در صحن علنی مطرح نشود، تصریح کرد: در مجلس چهارم اعضای هیئت رئیسه با نمایندگان پیشنهادکننده مذاکره می‌کردند و نمایندگان را از پیشنهاداتی که نیازی به طرح آن در صحن علنی نبود، منصرف می‌کردند.

مسعود پزشکیان در پاسخ به تذکر کوهکن گفت: تا جایی که امکان داشته باشد اعضای هیئت رئیسه پیشنهادها را مدیریت می‌کنند اما در حال حاضر آیین‌نامه داخلی مجلس و انبوه پیشنهادات کار را سخت کرده است لذا هیئت رئیسه مجلس جلسه‌ای برگزار می‌کند تا جلسات سه شیفته شود تا اگر بتوانیم با همین روش طرح پیشنهادات پیش رویم در غیر این صورت جلسات علنی مجلس با هر تصمیمی که توسط هیئت رئیسه اخذ شود، ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز