خبرگزاری کار ایران

مفتح در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش کردیم بودجه ۹۸ بیش‌ترین تطبیق را با توصیه‌های رهبری داشته باشد/ توجه ویژه به سهم فقرا و اقشار آسیب‌پذیر برای سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۰۸

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت:: تلاش ما در کمیسیون و صحن مجلس این بود که بودجه بیشترین تطبیق را توصیه‌های رهبری داشته باشد.

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه باتوجه به شرایط موجود کشور در  بودجه سال ۹۸ چه میزان از محل درآمدها به اقشار ضعیف و کم درآمد اختصاص پیدا کرده است و آیا به این قشر توجه شده است یا خیر، گفت: بله، در بودجه امسال سعی ما بر این بوده است که به اقشار کم درآمد و ضعیف توجه ویژه‌ای شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: در اولین گزارشی هم که از سوی کمیسیون ارائه شد ما بر این موضوع تاکید و مواردی را ذکر کردیم که در آن به اقشار کم درآمد توجه شده است.

وی ادامه داد: در لایحه‌ای که از سوی دولت ارائه شده بود برای فقرزدایی ۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ما آن را ۲۰ درصد را افزایش دادیم و به ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

مفتح افزود: به طور مثال در بحث وام برای سهولت در ازدواج جوانان سقف این وام را ۳۰ میلیون تومان رساندیم و هریک از زوجین می‌توانند این مقدار وام دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص این که بودجه امسال چقدر به توصیه‌های مقام معظم رهبری که درباره آن سخن گفته‌اند نزدیک است بیان کرد: تلاش ما در کمیسیون و صحن مجلس این بود که بیشترین تطبیق را داشته باشیم. تمام سعی خودمان را به کار بسته‌ایم تا مشکلات مردم حل شود و کشور یک گام به جلو بردارد. رفع مشکلات تولید و اشتغال اولویت ما در بودجه‌بندی بود.

وی در پاسخ به این سوالی درباره سهم تولید در بودجه، بیان کرد: تولید بر عهده بخش خصوصی است و دولت باید اعتبارات و فضای کسب و کار را فراهم کند و چیزی که به بودجه مربوط می‌شود همین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز