خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی در تذکر شفاهی؛

مجلس وزرا را دعوت می‌کند که برای ما ذکر مصیبت کنند/ رد و قبول کلیات لایحه بودجه را به آمریکا ربط ندهیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۷۶۸

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:نمایندگان یک ماه است که منتظرند هیئت رئیسه جلسه غیرعلنی برگزار کند و درست روزی که کلیات مورد بررسی قرار می‌گیرد در جلسه مجلس وزرا را دعوت می‌کنند که برای ما ذکر مصیبت کنند و بگویند که بودجه باید تصویب شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمیدرحاجی بابایی در جلسه علنی امروز عصر مجلس شورای اسلامی  در تذکر شفاهی خود با استناد به اصل (۵۲) و (۵۳) قانون اساسی گفت: بودجه باید شفاف و عملیاتی باشد، شما به من بگویید ماده واحده‌ای که از سوی دولت ارائه شده آیا سقف درآمد و منابع آن همان چیزی است که دولت ارائه کرده، من با دلیل ثابت می‌کنم سقف این بودجه ۴۴۲ هزار میلیارد تومان نیست بلکه از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نیز بیشتر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی در این بودجه قابل قبول نیست و مردم فردا در خیابان‌ها به ما اعتراض می‌کنند و چه کسی باید جوابگوی آن باشد. اگر کمیسیون تلفیق این موضوع را تأیید کرده و به تصویب رسانده باید جوابگو باشد.

وی تصریح کرد: در رابطه با بودجه شرکت‌های نفتی که ۵۰ درصد افزایش داشته و به معنی افزایش ۵۰ درصد هزینه‌های جاری است چه کسی پاسخگو است.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: ما سوگند خوردیم که بر اساس قانون و آئین‌نامه بودجه را تصویب کنیم. نمایندگان یک ماه است که منتظرند هیئت رئیسه جلسه غیرعلنی برگزار کند و درست روزی که کلیات مورد بررسی قرار می‌گیرد در جلسه مجلس وزرا را دعوت می‌کنند که برای ما ذکر مصیبت کنند و بگویند که بودجه باید تصویب شود لذا با همه این اشکالات این بودجه قابل طرح نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جلسه گفت: بر اساس هیچ یک از بندهای آیین‌نامه شما حق ندارید جواب هر نماینده‌ای را که صحبت می‌کند بدهید و چنین پیش‌بینی در آیین‌نامه نشده است؛ همچنین لازم است شأن مجلس رعایت شود. بر اساس آیین‌نامه هیچ جا نیامده است که اگر ما بودجه را تأیید یا رد کنیم آمریکا خوشحال یا ناراحت می‌شود و ما نباید موضوع را با آمریکا ربط دهیم و باید بدانیم چیزی را که این مجلس مصوب می‌کند باید فردا روز در مساجد و مجامع عمومی پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز