خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد؛

از حضور سرد و کمرنگ سران اروپایی در نشست ورشو تا تجدیدنظر از تمرکز روی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۲۷۴

روزنامه گاردین در گزارش خود درباره نشست ورشو از حضور کمرنگ و محدود سران دیپلمات در نشست ورشو خبر داد

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، نشست ورشو در حالی برگزار می‌شود که کشورهای اروپایی در نشست ورشو حضوری کمرنگ خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس نشست ورشو را خیلی زود ترک خواهد کرد، فرانسه هم یک کارمند دولتی را برای حضور در این نشست فرستاده و آلمان هم دستیار وزیر خارجه‌اش را به لهستان اعزام کرده است.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما در این نشست شرکت نخواهد کرد. آمریکایی‌ها در ابتدا به دنبال این بودند که نشست ورشو را به وسیله‌ای برای اعمال سیاست‌های تندتر علیه ایران تبدیل کنند. اما چندی بعد از آنکه کشورهای اروپایی به واشنگتن اعلام کردند که برگزاری چنین نشستی برای برجسته کردن اختلافات اروپا و آمریکا در موضوع ایران ایده هوشمندانه‌ای نیست، بنابراین دستور کار برگزاری نشست ورشو تغییر یافت.

در حالیکه  آمریکا و لهستان به عنوان میزبان‌های این نشست، عنوان آن را تغییر داده و نام این نشست را به‌گونه‌ای انتخاب کرده‌اند که تمرکز صرف روی ایران نباشد، اما دیپلمات‌ها و مقام‌های اروپایی هنوز تردید دارند که اشخاصی مانند «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «مایک پنس»، معاون وزیر خارجه آمریکا با سخنرانی‌های خود به دنبال ارسال پیام‌های ضدایرانی در این نشست باشند.

اتحادیه اروپا همچنان به شدت از توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵، حمایت می‌کند، حتی اگر از برنامه موشکی بالستیک ایران انتقاد کند در همین راستا هم ساز و کاری برای مقابله با تحریم‌ها و ادامه تجارت با ایران طراحی کرده‌اند.

این نشست، همچنین مقام‌های رژیم صهیونیستی مانند بنیامین نتانیاهو و سران دولت‌های عربی را گرد هم خواهد آورد. یک دیپلمات غربی گفت که این اولین دیدار میان نمایندگان کشورهای عربی و اسرائیل از زمان برگزاری «کنفرانس صلح مادرید» در سال ۱۹۹۱ به حساب می‌آید.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که کشورهایی مانند روسیه، قطر، ترکیه، لبنان، ایران و تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرده‌اند در این نشست حضور پیدا نخواهند کرد.

 مقام‌های کاخ سفید اعلام کرده‌اند که با اعمال سخت‌ترین تحریم ها به دنبال این هستند که واردات ایران را به صفر برسانند. کاخ سفید چندی پیش اعلام کرد قصد تمدید معافیت‌های نفتی را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز