خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر یرماکوف:

ایران حق توسعه و آزمایش موشک‌هایش را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۹۵۲

رئیس بخش کنترل و عدم توسعه تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه، گفت که مسکو تکنولوژی موشکی خود را در اختیار کره‌شمالی و ایران قرار نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر یرماکوف» رئیس دپارتمان مربوط به مسائل عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو تکنولوژی‌های موشکی را به ایران ارائه نمی‌دهد؛ چراکه ایران خود حق توسعه و آزمایش موشک‌هایش را دارد.

یرماکوف در ادامه گفت: تا سال ۲۰۲۳، شورای امنیت سازمان ملل محدودیت‌هایی را برای تحویل موشک‌ها به ایران اعمال می‌کند. البته، روسیه از آنها پیروی می‌کند.

وی افزود: البته اسناد شورای امنیت سازمان ملل، ایران را برای توسعه، تولید، آزمایش و راه‌اندازی فضاپیماها یا موشک‌های بالستیک منع نمی‌کند.

این مقام روس در ادامه اظهاراتش با اشاره به توان موشکی کره‌شمالی اظهار کرد: روسیه به دقت تحریم‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی و به ویژه آزمایش‌های موشکی این کشور اعمال می‌کند  را بررسی می‌کند، چراکه ما قطعا علاقه‌ای به ظهور یک دولت دیگر با سلاح‌های کشتار جمعی نداریم.

این دیپلمات روس همچنین با رد برخی شایعات تاکید کرد که روسیه هرگز سیستم موشکی تاکتیکی مدرن را به کره شمالی تحویل نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز