خبرگزاری کار ایران

حضور رئیس مجلس عراق در سفارت ایران در بغداد برای تبریک پیروزی انقلاب

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۸۳

رئیس مجلس عراق عصر روز شنبه با حضور در سفارت ایران در بغداد فرار سیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که سفیر ایران در عراق و تعدادی دیگر از کارکنان سفارت کشورمان در این کشور همسایه حضور داشتند، محمد الحلبوسی با تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرد: رابطه تهران و بغداد بیش از پیش گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در عراق و ایجاد امنیت و استقرار در این کشور و کل منطقه داشته است، گفت: در نظر دارم در ماه مارس سال میلادی جاری به دعوت آقای لاریجانی به تهران سفر کنم.

رئیس مجلس عراق به روابط پارلمانی دو کشور اشاره و بر اهمیت گسترش این روابط به خصوص تعامل کمیسیون‌های تخصصی پارلمان‌های دو کشور تاکید کرد.

الحلبوسی در بخشی دیگر از سخنان خود بر نقش مؤثر و مهم جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمام مسلمانان جهان است، تصریح کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین و آرمان‌های آن موجب افتخار تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی است و مسلمانان به خوبی می‌دانند که ایران همواره از حقوق همه مسلمانان در نقاط مختلف جهان دفاع کرده و هرگز نگاه طایفه‌ای و مذهبی نداشته است.

رئیس مجلس عراق بار دیگر بر مخالفت عراق با تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه علیه ایران تاکید کرد.

ایرج مسجدی در این دیدار، با تشکر از رئیس پارلمان عراق به خاطر حضور در سفارت ایران جهت تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران و عراق دارای بیشترین مرزهای مشترک با یکدیگر هستند و همواره دو کشور تلاش کرده‌اند که این مرزها به مرزهای دوستی، امنیت و ثبات تبدیل شود.

وی با تشکر از مواضع رئیس پارلمان عراق در محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران ابراز داشت: شما در واقع از مواضع حق دفاع کرده‌اید.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به روابط دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در این حوزه‌ها در بهترین سطح قرار بگیرد.

مسجدی بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز