خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بصیرت مردم چله‌های دیگر انقلاب را رقم می‌زند/ موشک‌های نظام مثل صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۷۴۸

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تاکید کرد: از سال گذشته برخی از این مسئولان حقیر و بی ارزش امریکا گفتند ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد به کوری چشم ‌آن‌ها هم فاطمیه را در اوج شکوه برگزار می‌کنیم و هم مردم فجر فاطمی را باشکوه دارند می‌گیرند و این یعنی آن‌ها ناکام هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران گفت: از مقام معظم رهبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ۵۰ هزار نفر را مورد عفو قرار دادند که به زندگی بازگردند، تشکر می‌کنم و از قوه قضائیه هم که این زمینه را فراهم کردند تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله گفت: رهبر حزب‌الله سخنرانی جانانه‌ای درباره انقلاب اسلامی ایراد کرد که جمله جمله آن بصیرت بود و از او تشکر می‌کنیم و امیدواریم سایه این عزیز بر مقاوت لبنان مستدام باشد.

خاتمی تاکید کرد: رونمایی از موشک بالستیک دزفول خبر خوبی بود که برد هزار کیلومتر دارد و این موشک در راستای سیاست بازدارندگی است که سیاست دفاعی نظام اسلامی است. نظام در زمینه دفاع از خود مصمم است و هیچ ملاحظه‌ای در دفاع از خود ندارد و کمترین پیام آن این است که اگر دشمنان بخواهند کمترین تعرضی به نظام اسلامی داشته باشند، این موشک‌ها مثل صاعقه بر سرشان فرود خواهد آمد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: ۱۹ بهمن زمانی است که رژه نیروی هوایی در نزد امام شکل گرفت و عزیزانی که آن روز را دیدند همه لمس کردند که با این رژه، طاغوت کمرش شکست و از آن پس هم نیروهای مسلح ما و ارتش و سپاه پاسداران و بسیج و نیروی انتظامی ما بازوی پرتوان رهبر و ملت هستند و با تمام توان از نظامشان پاسداری می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: آنچه در رابطه با چلمین سالگرد می‌خواهم بگویم دنیایی حرف است. طاغوتی‌ها وقتی چهل سال پیش داشتند می‌رفتند، می‌گفتند شش ماه یا یک سال دیگر بر می‌گردیم چهل سال است که دارند خمیازه برگشتن می‌کشند یک عده‌شان این آرزو را به گور بردند و مردند و باقی‌شان هم که زنده هستند این آرزو را به گور می‌برند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از سال گذشته برخی از این مسئولان حقیر و بی‌ارزش آمریکا گفتند ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد به کوری چشم ‌آن‌ها هم فاطمیه را در اوج شکوه برگزار می‌کنیم و هم مردم فجر فاطمی را باشکوه دارند می‌گیرند و این یعنی آن‌ها ناکام هستند چرا طاغوتیان و آمریکایی‌ها ناکام بوده‌اند و هستند چراکه عواملی باعث این ناکامی‌ بود و این عوامل چراغ راه آینده هم است که ما باید این عوامل را حفظ کنیم.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: عامل اول این بود که این انقلاب خدایی بود. یعنی اینکه رهبر خدایی، مردم الهی، شعارها خدایی و با انگیزه‌های خدایی وارد شدند و هیچ تردیدی نکنید در این چهل سال هرجا خدایی گام برداشته شد، پیروز شدیم و هرجا این عنصر کمرنگ شد آن نقطه، نقطه آسیب است. مردم و مسئولان برای خدا عمل کنند. من از این تریبون به شما قول می‌دهم که دشمن هیچ غلطی نخواهد توانست بکند.

خاتمی عنوان کرد: دومین عامل اطاعت از ولی فقیه بود شما چهل سال به امام راحل و مقام معظم رهبری گفتید. این فرمایش مخلصانه از بیانات امام هم بود که گفت پشتیبان ولی فقیه باشید تا نظام شما آسیب نبیند  که پشتیبان بودید و آسیب ندیدید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: سوم؛ مساله بصیرت است مردم ما واقعا با بصیرت هستند. صدام دیوانه‌ای به ایران حمله کرد و گفت سه روزه تهران را می‌گیریم، می‌خواستند تهران را بگیرند شما با بصیرت‌ها با تمام جانتان وارد میدان شدید و بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای دفاع از میهن اسلامی داشتید و مقاومت کردید و کسانی هم که نتوانستند به جبهه بیایند پشت جبهه خدمت کردند و این کد بصیرت است. در فتنه ۸۸ شما فهمیدید قصه قصه دعوای ریاست جمهوری نیست و قصه براندازی نظام است.

وی تاکید کرد: شما در ۹ دی چه حادثه کم نظیری آفریدید حماسه شما کم نظیر و قابل مقایسه با راهپیمایی سال پیروزی انقلاب بود. برای اینکه کسی سو استفاده نکند فقط عکس امام و رهبری را آوردید و گفتید این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده. شما فهمیدید یک ارودگاهی که این فتنه گران تشکیل دادند در آن اوباما و رئیس رژیم صهیونیستی و گروه‌های معاند انقلاب اسلامی بودند و شما راه مقابله هم بلد بودید، شما چشم فتنه را کور کردید این بصیرت چله‌های دیگر انقلاب را رقم ‌می‌زند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز