خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه:

برای مقابله با داعش در عراق حضور داریم، نه نظارت بر ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۷۷

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه ضمن انتقاد از سخنان ترامپ تاکید کرد نیروهای نظامی آمریکا برای مقابله با داعش در عراق حضور دارند نه نظارت بر ایران.

 به گزارش ایلنا به نقل از ای بی سی نیوز، «جوزف ووتل»، فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه در جلسه روز گذشته در کنگره به انتقاد از سخنان دونالد ترامپ پرداخت و اعلام کرد ماموریت نظامی آمریکا در عراق تمام نشده است.  

وی در ادامه گفت که شکل این ماموریت تغییری نکرده است. ما ماهیت این ماموریت را به دولت عراق اعلام کرده‌ایم.

ووتل در ادامه اضافه کرد که نظامیان آمریکا برای همکاری با ارتش عراق در مبارزه با تروریسم و گروه داعش در این کشور حضور دارند.

فرمانده ارشد آمریکایی، در پاسخ به این سوال که آیا ارتش آمریکا تمرکز فعالیت خود را برای نظارت بر ایران تغییر خواهد داد، گفت: «خیر ما این کار را انجام نداده‌ایم»

ووتل همچنین مدعی شد: «دولت عراق  نوع رابطه ما و دیدگاه‌های ما درباره ایران و نگرانی‌های ما درباره این کشور را درک می‌کند. لازم است این را بگویم  که مأموریت نظامی ما در عراق برای  شکست داعش و جلوگیری از احیای این گروه است.»

این مقام آمریکایی ضمن انتقاد از ترامپ برای ترک سوریه خاطرنشان کرد که با من در این موضوع مشورت نشده است و من از این موضوع آگاه نبودم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز