خبرگزاری کار ایران

برایان هوک:

قصد تمدید معافیت‌های نفتی را نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۳۳

با توجه به تمایل شرکت‌های ژاپنی به از سرگیری واردات نفت از ایران، برایان هوک در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود اعلام کرد که آمریکا قصد تمدید معافیت‌های نفتی را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اس اند پی گلوبال، با توجه اظهارات اخیر  برایان هوک، رئیس گروه اقدام در وزارت خارجه آمریکا، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که آمریکا پس از منقضی شدن معافیت‌های فعلی، آمریکا معافیت‌های جدیدی را صادر و یا معافیت‌های فعلی را تمدید خواهد کرد. آنها عقیده دارند که قیمت‌های نفت  می‌تواند در تمدید معافیت‌ها نقش مهمی داشته باشد.

خریداران بزرگ نفت ایران شامل کشورهای چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه در نوامبر از معافیت شش ماهه‌ برای ادامه خرید نفت از ایران برخوردار شدند و در عوض این کشورها متعهد شدند وابستگی خود به نفت ایران را به تدریج کمتر کنند.

شرکت (JXTG ) جی ایکس تی جی که بزرگترین پالایشگاه ژاپن است بعد از یک وقفه سه ماهه در این هفته  بارگیری نفت ایران را از سرگرفت.

توقع می‌رود این محموله در نفتکش Eneos Breeze از نوع VLCC بارگیری و منتقل شود.

سخنگوی این شرکت از سرگیری خرید نفت ایران در ماه  فوریه را تایید کرد اما از اظهار نظر و ارائه جزییات در این خصوص خودداری کرد.

 هوک اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NHK ژاپن اظهار کرد: معافیت‌های نوامبر برای جلوگیری از بالارفتن قیمت نفت اجرا شده‌اند اما اکنون به نظر می‌رسد با توجه به بازار نفت و شرایط فعلی، عرضه نفت به حد کافی برای تامین تقاضای سال جاری وجود داشته باشد.

وی پیام وزارت خارجه آمریکا را دوباره اعلام کرد و مدعی شد: ما قصد داریم واردات نفت ایران را هرچه سریعتر به صفر برسانیم.

هوک در ادامه اضافه کرد: هیچگونه تصمیمی برای اینکه معافیت یا استثنایی برای تحریم‌ها علیه نفت یا بخش‌های دیگر قائل بشویم نداریم.

این در حالی است که شرکت «JXTG نیپون اویل اند انرژی» چهارمین شرکت نفتی ژاپنی است که بارگیری نفت ایران را مجددا ازسرمی‌گیرد. شرکت‌های «شوآ شل، فوجی اویل و کاسمو اویل»  چندی قبل بارگیری نفت از ایران را به مقدار  حدود ۴.۹ میلیون بشکه در ماه ژانویه آغاز کردند.

بر اساس آمار پلاتس، با توجه به تمایل سایر پالایشگاه‌های ژاپنی برای از سرگیری واردات نفت خام از ایران، توقع می‌رود ژاپن حدود ۱۴ میلیون بشکه نفت ایران را در بازه زمانی ژانویه تا فوریه بارگیری کند.

با این حساب، میانگین واردات نفت ژاپن از ایران در بازه زمانی معافیت ۱۸۰ روزه، به ۷۸ هزار بشکه در روز خواهد رسید که ۴۹ درصد کمتر از مقدار ۱۵۳ هزار بشکه در بازه زمانی ماه مه تا ماه  اکتبر سال ۲۰۱۸ است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز