خبرگزاری کار ایران

قاسمی در واکنش به بیانیه شورای اروپا:

مداخله‌جویی درباره توان دفاعی و موشکی ایران بی‌ارزش است

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۷۲۷

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به بیانیه دیشب شورای اروپا تاکید کرد: اظهار نظر درباره توان دفاعی و موشکی ایران بی‌ارزش است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه شورای اروپا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل سیاست‌‌هایش را بر اساس منافع ملی خود تنظیم و تعیین می‌‌کند، گفت: انتظار داریم دیگران در امور داخلی کشورهای مستقل دخالت نکنند.

وی ادامه داد: بارها به صورت شفاف تاکید کرده‌‌ایم که موشک و توان دفاعی کشور موضوعی داخلی، تدافعی و اقدامی بازدارنده در مسیر صلح و ثبات و امنیت منطقه است. اظهارنظر درباره توان دفاعی و موشکی ایران بی‌‌ارزش است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ما با توجه به تجربیات پیشین ناچاریم از سرزمین و کیان خود دفاع کنیم و هیچ کشور یا قدرتی در هیچ جای جهان نباید اجازه دهد در امور داخلی دیگران دخالت کند. بنابراین بهتر است اروپایی‌‌ها واقع‌‌بینانه به نقش و جایگاه ایران در صلح و ثبات و امنیت منطقه توجه کنند.

قاسمی خطاب به اروپایی‌‌ها توصیه کرد:‌ باید آنها تلاش کنند به جای سخنان مداخله‌‌جویانه جلوی انتقال سلاح‌‌‌های پیشرفته و مخرب از طریق کشورهایشان به زرادخانه‌‌های منطقه را بگیرند زیرا باعث بی‌‌ثباتی و نا‌‌امنی می‌‌شود.

وی با اشاره به تنوع موضوعات مطرح شده در بیانیه شورای اروپا اظهار داشت:‌ ما به بخش‌‌هایی از این بیانیه گلایه و انتقادات جدی داریم گویا هنوز آنها با واقعیت‌‌های جمهوری اسلامی ایران به طور کامل آشنا نیستند در حالی که مواضع ما درباره مسائل منطقه از جمله سوریه و یمن روشن بوده است و همواره به ثبات و امنیت در منطقه کمک کرده‌‌ایم به گونه‌‌ای که این کمک‌‌ها در هیچ یک از کشورهای جهان و منطقه پوشیده نیست و عملکرد ما نیز شفاف است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: برای جهانیان ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه در مبارزه با تروریسم و نیز برقراری صلح و ثبات در منطقه زمان و هزینه صرف کرده است بنابراین برخی کشورهای اروپایی که نگران امنیت منطقه هستند از سیاست‌‌های جمهوری اسلامی ایران برای صلح و ثبات در منطقه حمایت کنند.

قاسمی با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در اعلام سازوکار مالی برای همکاری با ایران طبق برجام تصریح کرد: این اقدام را مثبت ارزیابی می‌‌‌‌کنیم هر چند بسیار با تاخیر صورت گرفت بنابراین امیدواریم اروپایی‌‌ها بر خلاف ماه‌‌های گذشته و فرصت‌‌هایی که تا حدودی از دست رفت گام‌‌های بعدی را در تحقق این سازوکار مالی سریعتر بردارند و به وعده‌‌‌های داده شده خود به ایران جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز