خبرگزاری کار ایران

در دیدار ظریف با ولید معلم مطرح شد؛

لزوم همگرایی، هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۹۲

وزیر امورخارجه سوریه که به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و آخرین تحولات سیاسی بحران سوریه گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با تبریک مجدد پیروزی های دولت و ملت سوریه بر تروریسم، به اعتراف رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست ها در خاک سوریه اشاره کرد و افزود: آنها مخالف ثبات و آرامش در سوریه و منطقه هستند.

وزیر امور خارجه لزوم همگرایی، هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه را یادآور شد.  ایشان با اشاره به سفر موفق معاون اول رئیس جمهور به سوریه آمادگی شرکت های ایرانی را برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی اعلام کرد.

ولید معلم نیز با قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران از سوریه در برابر تروریست ها، این پیروزی را پیروزی سوریه، ایران و دیگر دوستان ملت سوریه خواند. وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به شرایط و تحولات منطقه ای گزارشی از آخرین تحولات و رایزنی ها برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران این کشور ارائه کرد و در خصوص طرح ها و راه کارهای مختلف رایزنی و تبادل نظر کرد. نشست آتی سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی از دیگر محورهای گفتگوی دو وزیر بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز