خبرگزاری کار ایران

نجفی خوشرودی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی با ظریف/ رد ارتباط «اینستکس» با FATF

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۹۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با وزیر امور خارجی گفت: ظریف ضمن رد ارتباط «اینستکس» با FATF تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این سازوکار نمی‌تواند، مشروع باشد.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی اظهار کرد: این نشست با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی به منظور بررسی تبادل نظر پیرامون ابزاری در حمایت از تبادلات تجاری اینستکس برگزار شد.

وی تاکید کرد: در این نشست وزیر امور خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه سازوکار ویژه مالی بین یران و اروپا متعاقب خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن ارائه کرد و عنوان کرد که این سازوکار از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم راه‌حل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ظریف ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این سازوکار نمی‌تواند مشروع باشد.

نجفی خوشرودی افزود: تاثیر این سازوکار در جلوگیری از امنیتی‌سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این سازوکار به غذا و دارو و ضرورت ایجاد سازوکار مشابه در ایران از دیگر موارد مطروحه در این نشست بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز