خبرگزاری کار ایران

ساداتی‌نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:‌

اصل بودن پیشگیری بر درمان از ویژگی‌های برنامه وزیر پیشنهادی است/ نمکی چشم طمع به پول کارگران ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۱۷

نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید اگر در تحول سلامت بجای درمان که هزینه‌بر بود بر پیشگیری توجه می‌کردیم امروز اینگونه نبود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید جواد ساداتی‌نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: در برنامه دکتر نمکی چند بخش روشن وجود دارد که می‌تواند اتفاقات بزرگی را در بخش سلامت ایجاد کند اصل بودن پیشگیری بر درمان از دیگر ویژگی‌های این برنامه است. شاید اگر در تحول سلامت بجای درمان که هزینه‌بر بود بر پیشگیری توجه می‌کردیم امروز اینگونه نبود.

وی ادامه داد: همچنین در این برنامه به طب سنتی اهمیت داده شده است که اتفاق خوبی را در کشور خلق می‌کند. اجتماعی کردن حوزه سلامت از دیگر خصوصیات این برنامه است که پزشکان و دانشجویان به جای اینکه در بیمارستان‌ها باشند به میان مردم می‌روند. از ویژگی دیگر این برنامه هدفمند کردن آموزش پزشکی است. متاسفانه در بخش‌های مرکزی کشور پرستار و رادیولوژیست کم داریم در این برنامه به عدالت محوری سلامت اهمیت داده شده است؛ ما درحوزه سلامت در روستاها به رعایت عدالت نیاز داریم.

این نماینده مجلس افزود: لذا این نگاه در حوزه عدالت بسیار هوشمندانه است به بیماران خاص و صعب‌الاعلاج توجه شده هیچ بیماری در خانه به دلیل بی‌پولی رها نشود این موضوع در برنامه ایشون شفاف است.

ساداتی نژاد ادامه داد: آقای نمکی مدیریت و نگاه جهادی را در اطراف کاشان شروع کرده و همچنان این روحیه را دارند. در دفاع مقدس حضور داشتند؛ ریاست دانشگاه پزشکی و معاون سازمان برنامه و بودجه نشان می دهد ایشان مدیر گلخانه‌ای نیستند و به دلیل تجربه در حوزه برنامه وبودجه اهل حساب و کتاب است و مدیریت و انضباط مالی را می‌داند و همین باعث می‌شود هزینه‌های مازاد را کاهش دهد که در زمان تحریم بسیار کمک‌کننده است.

وی افزود: آقای نمکی چشم طمع به پول کارگران نداشته و نگاه خاصی به این حوزه دارد. ایشان از خانواده متدینی هستند. خاکی و مردمی و نه اهل تکبر و غرو هستند. در مدیریت قاطعیت دارند و در دانشگاه ووزرات خانه این مساله دیده شده است. به افراد محروم و روستاییان اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. آدم خوشنامی هستند. به عنوان وزیری که رشته دارو سازی خوانده اند اقبال بسیار خوبی از فراکسیون ها و کمیسیون ها دارند و این انرژی خوبی در اختیار ایشان قرار می دهد. از همکارانم می خواهم با توجه به برنامه و سوابق کاری رای قاطع به ایشان بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز