خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ حیدری:

نیروی زمینی ارتش سهم بسزایی در آرامش کشور داشته است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۸۲

فرمانده نیروی زمینی ارتش به نقش این نیرو در حفاظت و حراست از مرزها و آرامش در کشور اشاره کرد و گفت: نیروی زمینی محوری ارتش طی چهل سال گذشته، در عرصه‌های مهم، حضوری چشمگیر و مؤثر داشته است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پیوستن بدنه مؤمن، انقلابی و ولایتمدار ارتش به صفوف ملت، مسیر پیروزی انقلاب و شکست طاغوت را هموار کرد.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی نظامی سازمان یافته و آماده دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی، با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی در سال ۱۳۵۸ جانی دوباره گرفت و توانست با حضور مؤثر خود اوّلین گام مهّم را با دفع غائله گنبد، آمل و کردستان، پشت سر گذارد.

امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: با شکست منافقین ملحد، کوردل و پایان یافتن مناقشات داخلی، توطئه استکبار جهانی با تحریک رژیم بعثی عراق در هجوم سراسری به کشور در پایان شهریور ۱۳۵۹ با هدف شکست سریع انقلاب نوپای اسلامی و با زمینه‌سازی‌های فراوان سیاسی و نظامی آغاز شد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایه و ستون اصلی میدان نبرد، با درایت امام خمینی(ره) و پشتیبانی ملت فداکار ایران در قالب یکان‌های منظّم و با حمایت ژاندارمری، سپاه پاسداران و یکان‌های مردمی بسیج در فرصتی اندک در تمامی خطوط نبرد به مقابله با دشمن بعثی پرداخت و طی هشت سال دفاع مقدس با حضور مؤثر در صدها عملیات  آفندی و پدافندی مرزهای مقدّس کشور را از هر آسیبی حفظ کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو با تقدیم بیش از ۴۶ هزار شهید، جانباز و ایثارگر، دِین خود را به ملت شریف ایران اسلامی ادا کرد تا نماد غیرت و مردانگی، در تاریخ به یادگار بماند، گفت: در همان دوران جنگ تحمیلی، با وجود تحریم‌ها، تلاش‌های زیادی برای خودکفایی کردند و با بازسازی تانک‌ها، نفربرها و سلاح‌ها روی پای خود ایستادند.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: با گذر عزتمندانه از دوران پرافتخار دفاع مقدّس، با بهره‌گیری از تدابیر ارزشمند فرماندهی معظّم کلّ قوا، با تأسیس مراکز تولید، بهینه‌سازی و بازسازی تجهیزات، طراحی و تولید انواع تجهیزات نظامی از جمله سلاح انفرادی، تانک ذوالفقار، قطعات انواع بالگردها و صدها دستاورد دیگر، شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشیدند. به طوری که در حال حاضر نیروی زمینی ارتش قادر است سلاح و تجهیزات مورد نیازش را طراحی و تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی چهل سال گذشته، در عرصه‌های مهم، حضوری چشمگیر و مؤثر داشته و با استقرار مقتدرانه در مرزهای کشور و برگزاری رزمایشهای بزرگ متعدّد، سهم بسزایی را در آرامش و امنیت کشور ایفا کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به حضور این نیرو در طرح‌های مردم‌یاری اشاره و تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با شرکت در طرح‌های مردم‌یاری از جمله در حادثه غمبار زلزله سرپل ذهاب، خدمات شایانی را به جامعه ارائه کرده است؛ بگونه‌ای که رضایتمندی فرماندهی معظّم کلّ قوا را به همراه داشته و در حال حاضر نیز، تمامی مساعی خود را در جهت تحقق تدابیر ارزشمند آن فرماندهی معظم، بر مبنای سه اصل مهم، ولایت‌مداری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری، معطوف کرده است.

امیر سرتیپ حیدری در پایان گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که با الطاف خاصه حضرت باری تعالی و عنایت ویژه ولیعصر (عج) و تحت رهبری‌های حکیمانه امام امّت به فرجام رسید و بصیرت و رهبری داهیانه فرماندهی معظّم کلّ قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و خون پاک شهدا ضامن بقای آن شد را به پیشگاه آقا امام زمان، مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، خانواده‌های معظّم شهدا، ایثارگران و آحاد ملّت شریف، نستوه و انقلابی ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و به ارواح طیّبه و نورانی شهدا و امام شهدا درود و سلام می‌فرستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز