خبرگزاری کار ایران

بازدید رییس مجلس از رزمایش اقتدار بهداری نیروی زمینی سپاه؛

لاریجانی: سپاه به واسطه مسئولیت‌شناسی قوام گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۲۹

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدای پیروزی انقلاب که سپاه پاسداران با دستور حضرت امام پایه‌گذاری شد چند ویژگی بود که سپاه به وسیله آنها قوام گرفت، اولین آن مسئولیت‌شناسی نسبت به انقلاب بود یعنی همه کسانی که وارد سپاه شدند نسبت به سرنوشت انقلاب و مشکلات موجود احساس مسئولیت داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی لاریجانی در رزمایش اقتدار بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: امروز من توفیق داشتم از گوشه‌ای از زحمات شما بازدید داشته باشم. برای من بسیار مسرت‌بخش بود که همان روحیه‌های اول انقلاب را در تلاش‌هایی که دارید ملاحظه کردم.

وی تاکید کرد: بنده در گذشته هم در خدمت سردار پاکپور از فعالیت‌های ارزشمند نیروی زمینی سپاه که در غرب و شمال، شرق و جنوب ایران صورت گرفته بود دیداری داشته‌ام و از نزدیک خدمات ارزشمند نیروی زمینی را می‌دیدم که شما در چه شرایط سختی کارهای بزرگی را انجام دادید.

رییس مجلس تصریح کرد: توفیقی هم بود از خدماتی که به مردم در منطقه میناب می‌دادید بازدید کنم و مشخص بود که چقدر کار ارزشمندی را سامان دادید و خدماتی را انجام می‌دادید که بسیار ستایش برانگیز بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ابتدای پیروزی انقلاب که سپاه پاسداران با دستور حضرت امام پایه‌گذاری شد، چند ویژگی بود که سپاه به وسیله آنها قوام گرفت، اولین آن مسئولیت‌شناسی نسبت به انقلاب بود یعنی همه کسانی که وارد سپاه شدند نسبت به سرنوشت انقلاب و مشکلات موجود احساس مسئولیت داشتند. روزی مساله تجزیه‌طلبی و ترورها بود که سپاه سینه خود را فراخ می‌کرد و جلو می‌آمد و احساس نمی‌کرد که وظیفه جای دیگری است.

وی ادامه داد: سپاه نسبت به انقلاب احساس مسئولیت کرده و هر ماموریتی که بود ورود پیدا می‌کرد. مثلا جنگ شد سپاه هم ورود کرد، آن زمان سه نیرو نبود اما با همان عده‌ای که داشت وارد رزم شد و به مرور گسترش پیدا کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: روحیه مجاهدت نکته‌ای دیگر بود که قوام سپاه را شکل می‌داد. این روحیه از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران در وجود تک تک افراد وجود داشت یعنی هدفشان این بود که با همه وجودشان از وظایفی که نسبت به انقلاب دارند صیانت کنند و در این راه شهدای زیادی دادند و این روحیه را به نیروهای بسیجی انتقال دادند و بسیجیان در کنار سپاه پاسداران این روحیه را برای خودشان تعبیه کردند. این دو ویژگی‌های خاصی است که از درونش کارهای خارق العاده به وجود می‌آید.

عضو شورای عالی هماهنگی سران قوا یادآور شد: اینکه رهبر انقلاب در شرایط امروز ایران مساله مدیریت جهادی را امری لازم برای کشور می‌دانند به این خاطر است که با حرکت‌هایی که در درون کشور باید برای کار جهادی وجود داشته باشد، می‌توان کارهای بزرگی شکل داد‌. 

وی با اشاره به بازید از این نمایشگاه گفت: این کار شما هم باید نمونه‌ای از کار جهادی باشد که شما انجام دهید و انتظار هم همین است که همه بخش‌های دولت قدردان شما باشند. کارهایی که شما انجام می‌دهید از طراحی دستگاه‌ها و اینکه متناسب با شرایط، طراحی متناسب کرده‌اید و سامان و آموزش دادید و افراد را برای خدمات‌رسانی به یگان‌های مختلف در کشور انجام دادید همه نشان از این کار جهادی دارد. همچنین خدماتی که به مردم داشتید به معجزه‌ای شباهت دارد و این نتیجه همین مدیریت جهادی است که انجام شده است.

رییس قوه قانون‌گذاری با بیان اینکه بنده در این نمایشگاه لیست جراحی‌هایی که شما در این بخش‌ها انجام داده‌اید را مشاهده کردم، اظهار داشت: خدمات شما ارزشمند است و همه بخش‌های کشور باید قدردان این زحمات شما باشند. توصیه اول من این است که قدر خودتان را بدانید؛ شما نتیجه آن تاسیسی هستید که در ابتدای این انقلاب اسلامی سپاه با این مسئولیت‌شناسی و روحیه جهادی شکل گرفت و شما نتیجه آن فکر هستید لذا قدر خودتان را بدانید که کار بزرگی را صورت می‌دهید و داشتن و حفظ این روحیه باعث می‌شود پیشرفت‌های بزرگ دیگری هم برای سپاه پاسداران و کشور داشته باشید.

لاریجانی تاکید کرد: نکته دیگر این است که بخش های کشور مثل وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در این بخش باید مددکار شما باشند، کمک به شما باعث می شود که خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف که محرومین در آنجاها هستند به خوبی انجام شود. من می دانم همه بخش های سپاه اینطور هستند و در نیروی زمینی هم وزن ممتاز تری دارد.

رییس مجلس با بیان اینکه این خدمات رسانی با هزینه امروز انجام می شود، اظهار کرد: این مورد نیاز امروز کشور است و من برای تخصیص بودجه شما توصیه می کنم. فردا هم که رای اعتماد وزیر است، آقای جمالی از ابتدا باید طی کنند که به بخش بهداشت و درمان سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کمک جدی شده یعنی طرحی برای آن داشته باشند که باعث گسترش این خدمات در کشور شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنده به صدا و سیما هم توصیه می کنم که با کمک سردار پاکپور این خدمات شما را به مردم نشان دهند. مردم کمتر اطلاع دارند که شما در کشور، در چه گستره ای این خدمات را انجام می دهید و این هم حیف و هم ظلم  است که اقداماتی که دارد در راه انقلاب می شود، منتشر نشود. باعث امیدواری مردم خواهد بود که شما این زحمات را انجام می دهید و وقتی نشان داده شود باعث روحیه برای مردم می شود. رادیو و تلویزیون باید پیش قدم باشند و شما هم همکاری کنید که این خدمات را الان که موقع دهه فجر است نمایش دهید تا مردم ببینند سپاه پاسداران چقدر  زحمت می کشد.

وی با تاکید بر اینکه از سردار پاکپور تشکر صمیمانه ای دارم گفت: ایشان در خدمات رسانی انصافا با همان خلوص نیت و روحیه مجاهدان برای امنیت کشور تلاش می کنید. امروز همانطور که می دانید دشمنان ایران در بخش های مختلف طراحی دارند که به این امنیت استوار کشور صدمه بزنند و امروز یک رکن رویت امنیت کشور آقای پاکپور و عزیزان نیروی زمینی هستند و ما هم صمیمانه از شما قدردانی و سپاسگذاری می کنیم. من از نزدیک شاهد زحمات شما  در بخش های مختلف در شرایط بسیار سخت و مکان های مرتفع مرز ایران در غرب و شمال غرب بودم که چقدر با از خود گذشتگی کارهای عظیم را انجام دادید.

رییس قوه مقننه ابراز داشت: همچنین از سردار عظیمی فر تشکر می کنم که آن راه های عجیب و غریب را در کوه ها سامان داده و برای حفاظت از مرزها ساختند و امیدواریم خداوند سلامتی کامل به ایشان هم بدهد.

لاریجانی گفت: لازم است که همه بخش های کشور قدر زحمات نیروی زمینی سپاه پاسداران را بدانند. من بارها دیده ام برخی از فرماندهان ارشد کشور می گویند سردار پاکپور خیلی به زندگی اش نمی پردازد و تنها در مرزها در حال خدمت است. این روحیه مجاهدان یک الگو است و ما هم قدردانی می کنیم و خوب است که از ایشان و افراد مثل ایشان که اینطور برای امنیت کشور و حفظ دست آوردهای انقلاب تلاش می کنند تجلیل کنیم. ان شاءالله خداوند یار شما باشد و در آینده خبرهای بهتری را برای وضع کشور از نظر امنیتی و اقتصادی شاهد باشیم.

لاریجانی: سپاه به واسطه مسئولیت‌شناسی قوام گرفت

لاریجانی: سپاه به واسطه مسئولیت‌شناسی قوام گرفت

لاریجانی: سپاه به واسطه مسئولیت‌شناسی قوام گرفت

لاریجانی: سپاه به واسطه مسئولیت‌شناسی قوام گرفت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز