خبرگزاری کار ایران

رییسی:

امام رضا(ع) رمز وحدت است/ تعامل به سبک ارباب و رعیتی به جایی نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۹۱۱

تولیت آستان قدس رضوی یکی از شروط موفقیت گفت‌وگوی میان ادیان را الگوی تعامل و گفت‌وگو با شرط عدالت و انصاف و اخلاق برشمرد و تاکید کرد: تعامل به سبک ارباب و رعیتی به جایی نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی صبح امروز در همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان گفت: در گسترش خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها باید به امام رضا(ع) متمسک می‌شویم.

وی شرط نخست موفقیت در گفت‌وگو ادیان را توجه به ارزش‌های مشترک دانست و اظهار داشت: با توجه به اعتقاداتی که در ادیان وجود دارد، ارزش‌های مشترک داریم؛ اعتقاد به خداپرستی، معاد، پیامبر و... اعتقاد داریم که عدالت می‌تواند زندگی بشر را گلستان کند و دلدادگی به خدا می‌تواند ارتباطات انسان‌ها را بیش از پیش کند. دوستی با خدا، گسترش مهر به انسان‌ها، نهی از منکرها و... پیشرو و پیشوایش امام رضا(ع) است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دومین شرط گفت‌وگوی بین ادیان وحدت در مقصد است، تصریح کرد: مقصد همان نجات انسان است و مقصد آن است که انسان به تکامل برسد. کسی که در جایگاه برتر قرار دارد، انبیا است. باید نیز همه به سمت توحید و حق‌پرستی حرکت کنیم. انبیاء انسان را به تعالی، رشد، ارتقاء و پیشرفت فرامی‌خوانند.

رییسی با بیان اینکه کرامت انسان، وحدت در مقصد است، خاطرنشان کرد: خدا به همه انسان‌ها کرامت مرحمت کرده است ولی سخن از کرامت اکتسابی است که در پرتو آموزه‌ها و عمل به آنها است. کرامت اکتسابی انسان در پرتو آیاتی که از سوی خداوند به پیامبر نازل شده است.

وی شرط سوم در موفقیت گفت‌وگوی میان ادیان را الگوی تعامل و گفت‌وگو با شرط عدالت و انصاف و اخلاق برشمرد و ابراز داشت: تعامل به سبک ارباب و رعیتی به جایی نمی‌رسد و این تعامل و گفت‌وگو باید همراه با این باشد که هر کس جایگاه خود را بداند و بداند که همه در پرتو ربوبیت حضرت حق هستیم.

تولید آستان قدس رضوی افزود: شرط چهارم گفت‌وگوی بین ادبیان، جهد و تلاش در این زمینه باید صورت بگیرد و کنفرانس‌ها بسیار ارزشمند است و صاحبان اندیشه باید در این مسیر جهد جدی داشته باشند.

رییسی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) رمز وحدت است، بیان کرد: امروز ائتلاف در پرتو خورشید حضرت را می‌توان ایجاد کرد و در مقابل تکفیر و الحاد می‌توان این اتحاد را ایجاد کرد. می‌توان ائتلاف میان ادیان را در مقابل ظلم و استکبار را بنا کرد و در پرتو نورانیت حضرت این ائتلاف ممکن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز