خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

ایران به قدت برتر منطقه تبدیل شده است/ هرگونه تهدیدی با پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح مواجه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۶۴۹

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنج ارزشمند است، گفت: همه دشمنان ما می‌دانند که اگر نیت تهاجم و تهدید به این ملت را بگیرند پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا،  سرلشکر پاسدار محمد باقری در کنگره بزرگداشت شهید حسن باقری در تبریز اظهار داشت: شهید باقری توانست در ۲۸ ماه کارهای بزرگی انجام دهد که یکی از آنها پایه گذاری سازمان رزم سپاه پاسداران بود.

وی با بیان اینکه همه دشمنان ما می ‌دانند که اگر نیت تهاجم و تهدید به این ملت را بگیرند پاسخ دندان‌شکن دریافت خواهند کرد، گفت: این پیشرفت و توان دفاعی و نظامی کشورمان به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

باقری با تاکید بر اینکه ایران به قدت برتر منطقه تبدیل شده است، افزود: ولی در عین این برتری و قدرت کشورمان عادلانه رفتار می‌کند. اگر تلاش جوانان و هدایت امثال سردار سلیمانی‌ها نبود حریم اهل بیت مورد تعرض قرار می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و فراگیری مکتب شیعه در ایران را مدیون مردم آذربایجان هستیم، ادامه داد: با مروری کوتاه به ۴۰ سال انقلاب اسلامی متوجه خواهیم شد که در چه شرایطی قرار داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مردم تبریز نقش اساسی در شکل گیری و حفظ انقلاب اسلامی دارند، گفت: امروز به برکت خون شهدا و رشادت رزمندگان و همچنین هدایت های فرمانده کل قوا، ایران اسلامی به امن ترین کشور منطقه تبدیل شده است.

باقری با تاکید بر اینکه دشمن می داند اگر نیت تهاجم به این ملت را داشته باشند پاسخ دندان ‌شکن دریافت می کنند، افزود: ارتش های آمریکا ساخته منطقه با حمایت های مالی و تجهیزاتی عربستان و صهیونیست ها یکی پس از دیگری در برابر جوانان بی ادعا شکست می خورند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی دشمن گفت: ۴۰ سال پیش مردم ایران قیام کردند و در مقابل هجمه‌های دشمنان قرار گرفتند، مردم ایران با تحریم، توطئه کودتا و ترور مواجه شدند اما نه‌تنها انقلاب زمین نخورد بلکه روز به روز تقویت شد.

باقری با تاکید بر اینکه در جنگ ایران و عراق ۳۵ کشور از عراق حمایت کردند، ادامه داد: جنگ با غافل‌ گیری ما شروع شد و سرزمین ‌هایی مانند خرمشهر و بستان را از دست دادیم ولی بعداز آن با تلاش و غیرت جوانان جنگ با پیروزی ملت به پایان رسید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه تمام سلاح‌های استکباری در اختیار صدام بود، افزود: استکبار جهانی همه حمایت خود از عراق را انجام داد و در اصل ایران در مقابل ۳۵ کشور به اصطلاح ابرقدرت ایستاد.

باقری با تاکید بر اینکه شهید علی تجلایی با تن زخمی به همراه  نیروهای آذربایجان از سوسنگرد محاصره شده دفاع کردند، گفت: جنگ روزهایی را به خود دید که تجلایی با تنی مجروح به جنگ رفت و در نهایت به فتح خرمشهر رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار جنگ این ملت همیشه با فشار اقتصادی و تحریم مواجه بوده و هستند، گفت: پیروزی نهایی با ملت ایران است، امروز هم با وجود فشارها ملت نشان داده‌اند بسیار قوی تر و پهناورتر از این هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سپس با اشاره به شهید حسن باقری اظهار داشت: بصیرت اطلاعاتی امروز سپاه حاصل جهاد و ایثار آن شهید و همراهانش است.

باقری با بیان اینکه اگر در دوران دفاع مقدس و در حوزه تجهیزات نظامی و منابع مالی کسری داشتیم، اطلاعات عملیات جنگ نقطه قوت ما بود، افزود: این شهید در سنین پایین وارد جنگ شده و در روز دوم جنگ خود را با کسوت خبرنگاری به جنگ می‌رساند و از دوستان خبرنگار خود خداحافظی کرد و می‌گوید که شما کارتان را انجام دهید و من کارهای دیگری در جنگ دارم.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری یادواره های شهدا اظهار داشت: برگزاری مراسم شهدا می ‌تواند گنج بزرگ برای جوانان باشد و مبنایی برای اتکا به جوانان باشد تا کشور به سمت پویایی حرکت کند، همچنین این مراسم ها باعث گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشور می شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور سپس به برخی مشکلات موجود در کشور اشاره کرد و گفت: مردم با برخی فشارهای داخلی روبه‌ رو هستند و البته برخی ندانم کاری‌ های داخلی وجود دارد که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

باقری با تاکید بر اینکه باید با حرکت در پشت سر رهبری و اطاعت از ولایت‌ فقیه مسیر خود را ادامه دهیم، گفت: با مقاومت و اتحاد از این مرحله با سربلندی بیرون می رویم.

وی با بیان اینکه مردم بزرگ ایران اسلامی هرگز معاهده ترکمنچای یا شکست از قفقاز و کشتار در جنگ جهانی دوم را فراموش نمی کنند، افزود: این درحالیست که آنها امروز با بی ‌شرمی تمام از حقوق بشر حرف می زنند و ملت ایران را متناقض با معیارهای حقوق بشری می ‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه باید اروپایی ها از مردم ایران عذرخواهی کنند، گفت: آنها باید دیه واقعی بپردازند. ذلت قاجار و سیاهی دوران پهلوی را دیدیم و با انقلاب اسلامی بعد از این همه شکست، عزت را دیدیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه حادثه‌های تاریخی ۲۰۰ سال حقارت به ایران داد، گفت: این در حالی است که در دفاع مقدس حداقل ۲۰۰ سال سربلندی برای ملت ایران به همراه داشت. بعد از گذشته سیاه تاریخی حادثه دفاع مقدس اتفاق افتاد که یک گنج ارزشمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز