خبرگزاری کار ایران

مفتح خبر داد:

ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۵۴

یک عضو کمیسیون تلفیق آخرین تصمیمات این کمیسیون درمورد تسهیلات بانکی، یارانه تسهیلات و منابع قرض الحسنه بانک‌ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی مکلف شد هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک ها را به کمیته امداد اختصاص دهد و ۶۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانک ها را به سازمان بهزیستی در جهت طرح های اشتغالزایی مددجویان به ویژه زنان سرپرست  خانوار اختصاص دهد. همچنین ۲۰۰ میلیاردتومان از منابع قرض الحسنه بانکها در اختیار ستاد امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می گیرد و برای ادای دین زندانیان با اولویت زندانیان زن و بدهکاران مهریه پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: مقرر شد کلیه اقشار به صورت رایگان و براساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند. بنیاد شهید مکلف شد به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال و معسر که فاقد شغل هستند کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

مفتح ابراز داشت: در مصوبه دیگر کلیه شرکت ها و صندوق های بیمه پایه و تکمیلی و بیمه درمان اعم از دولتی و غیردولتی ، تامین اجتماعی ، تامین اجتماعی نیروهای مسلح ، کمیته امداد و سازمان های بیمه گر مکلف اند اطلاعات بیمه شدگان را به صورت برخط به پایگاه اطلاعات ارسال کنند و شرایط و زیرساخت لازم را فراهم کنند تا به جای نسخه کاغذی بتوان از نسخه الکترونیکی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دولت و بانک مرکزی مکلف شدند تسهیلات بانکی برای مسکن ۱۰۰ هزارنفر را پرداخت و یارانه تسهیلات را از محل منابع ذیربط تامین کنند. همچنین ایثارگران از تسهیلات مسکن ارزان قیمت برخوردار می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز