خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای گسترش بیشتر همکاری‌ها و روابط دوجانبه در زمینه‌‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۶۷۰

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن یادآوری روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور ایران و الجزایر گفت: این روابط بر پایه دوستی‌‌های بلندمدت و همکاری‌های صمیمانه میان دو کشور استوار است و دولت و مردم ایران احترام زیادی برای انقلاب، مردم و دولت الجزایر قائلند و توفیقات آنها را خواهانند.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمدها و همکاری‌‌های سیاسی دو کشور از سطح خوبی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد که روابط اقتصادی دوجانبه نیز در سایه تلاش‌های طرفین گسترش بیشتری یابد.

وزیر امور خارجه افزود: الجزایر با انتخاب سیاست‌‌های اصولی و منطقی، مواضع خوبی در قبال مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌‌ای ایران، مبارزه با افراطی‌‌گری و... دارد.

ظریف بر آمادگی ایران برای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها و روابط دوجانبه در زمینه‌‌های مختلف تاکید کرد. 

عبدالحمید سی‌‌عفیف نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه و برادرانه با ایران از اهمیت فراوانی برای الجزایر برخوردار است، ضمن استقبال از اظهارات ظریف، آمادگی کشورش را برای همکاری‌های گسترده با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه الجزایر سیاست مستقلی دارد، تصریح کرد: کشورش ضمن اجتناب از دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، تحت تاثیر تبلیغات طرف‌های ثالث در زمینه روابط با ایران قرار نمی‌‌‌گیرد و تمایل دارد این روابط از گستردگی بیشتری در زمینه‌‌های مختلف برخوردار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز