خبرگزاری کار ایران

امروز در کمیسیون انرژی انجام شد؛

اختصاص ۱۰ درصد درآمد نفت برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی در روستاها

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۶۵۹

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اصل این ماده مربوط به اصلاح قیمت‌های برق بود که در این طرح تاکید شده ۲۰ درصد از کل درآمد نفت را برای ایجاد و استفاده از انرژی‌های خورشیدی در روستاها به کمیته امداد اختصاص پیدا کند اما در جلسه امروز این میزان به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و قرار بر این شد که این میزان درآمد در اختیار وزارت نیرو باشد چراکه کمیته امداد تخصص انجام این کار را ندارد.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی گفت: بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور در دستور کار کمیسیون قرار داشت که کلیات آن تصویب شد.

وی در بیان جزئیات این ماده گفت: اصل این ماده مربوط به اصلاح قیمت‌های برق بود که در این طرح تاکید شده ۲۰ درصد از کل درآمد نفت برای ایجاد و استفاده از انرژی‌های خورشیدی در روستاها به کمیته امداد اختصاص پیدا کند اما در جلسه امروز این میزان به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و قرار بر این شد که این میزان درآمد در اختیار وزارت نیرو باشد چراکه کمیته امداد تخصص انجام این کار را ندارد.

این عضو کمیسیون انرژی یادآور شد: برق با توجه به این قانون برای مردم روستاها و در کیلووات پایین تولید خواهد شد تا با این طرح کمکی به روستایی‌ها بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز