خبرگزاری کار ایران

نماینده عربستان در سازمان ملل، خواستار افزایش فشار بر ایران شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۲۵

عربستان سعودی در ادامه مواضع ضدایرانی‌ خود بار دیگر از شورای امنیت خواست ایران را تحت فشار قرار دهد تا با توجه به قطعنامه‌های این سازمان، تهران یک راه حل سیاسی جامع در یمن را بپذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سعودی‌گزت، «عبدالله‌المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل مدعی شد: هر گونه راه حل سیاسی در یمن باید حاکمیت دولت، اتحاد نیروهای مسلح، تعهد به ابتکار عمل در خلیج فارس، گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت را تضمین کند.

وی در ادامه مدعی شد که عربستان سعودی همچنان به حمایت از مردم یمن و حمایت از دولت آنها و پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه آنها ادامه خواهد داد.

المعلمی در ادامه مدعی شد که گروه انصارالله تحت حمایت ایران علاقه‌مند به صلح نیست.

وی با طرح اظهاراتی بی‌اساس درباره ادعای حمله به یک پایگاه نظامی در یمن توسط یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران، از شورای امنیت خواست ایران را تحت فشار قرار دهد تا با توجه به  قطعنامه‌های این سازمان، تهران یک راه حل سیاسی جامع در یمن را بپذیرد.

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل همچنین با انتقاد از رفتار رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت‌های خود را بر عهده گیرد و برای حل بحران فلسطین و احقاق حقوق فلسطینیان وارد عمل شود.

وی همچنین از شورای امنیت و جامعه بین‌المللی خواست که مقام‌های اشغالگر اسرائیلی را مجبور به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی کنند تا اسراییل وادار شود به محاصره نوار غزه پایان دهد.

این مقام سعودی مدعی شد: کشور من بر اهمیت صلح جامع و پایدار در خاورمیانه به عنوان یک گزینه استراتژیک برای پایان دادن به مناقشات اعراب و اسرائیل با توجه به منافع بین‌المللی و طرح نقشه صلح اعراب تاکید می‌کند، این طرح شامل ایجاد یک کشور فلسطینی در مرزهای مشترک با اورشلیم است و موجب پایان دادن به حضور اشغالگرانه اسرائیل در این منطقه می‌شود. همین‌طور این برنامه شامل راهکاری برای تمام سرزمی‌ های عربی از جمله جولان در  سوریه و لبنان است.

وی همچنین با طرح این ادعا که پادشاهی سعودی، براهمیت رسیدن به یک راه حل سیاسی درست برای پایان دادن به رنج مردم سوریه تاکید می‌کند، خواستار خروج همه نیروهای خارجی، به ویژه ایران و گروه‌های تحت حمایت ایران از سرزمین سوریه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز