خبرگزاری کار ایران

زاکانی در مناظره با تاجزاده:

کوی دانشگاه سناریویی کاملا طراحی شده بود/ ضارب حجاریان، در ستاد میرحسین موسوی بود/ به مردم حرف حق را بزنید تا خودشان انتخاب کنند.

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۹۳

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در مورد ترور آقای حجاریان باید گفت کسی که ضارب ایشان بود سال ۸۸ هم خودش و هم پدرش در ستاد آقای مهندس موسوی بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا زاکانی در دومین مناظره خود با مصطفی تاجزاده که درباره بررسی حوادث سال ۸۸ است، با تسلیت ایام فاطمی گفت: در مکانی هستیم که شهید بهشتی و یارانش بر اثر نفاق در آن به شهادت رسیدند و امروز واکاوی نفاق می‌تواند پرده از چهره خیلی‌ها بردارد.

وی ادامه داد: ای کاش رسانه ملی امکانی فراهم می‌کرد این مناظره به نظر همه برسد تا سره از ناسره مشخص شود.

زاکانی گفت: موضوع تلخی که از منظر شما اتفاق افتاد ناشی از عملکرد وزارت اطلاعات دولت شما بود که اعتراف گرفت و قوه قضاییه بررسی کرد و متوجه شد این فرد حرف‌هایش دروغ بود. خوب نیست دعواهای خود را در اینجا بگویید.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: دستگیری مرضیه هاشمی مشخص کرد آمریکا چگونه مدافع حقوق بشر، زنان، سیاه پوستان و مسلمانان است. این نکته‌ای است که من خوب می‌بینیم تاجزاده صریح بگوید آمریکا را دشمن می‌بیند یا خیر.

وی افزود: چون آقای تاجزاده جمع‌بندی جلسه ما را انجام دادند، من هم جمع‌بندی جلسه اول را ارائه می‌دهم. گفتم یک مثلث شوم، قدرت‌پرستی، ثروت‌پرستی نامشروع و بیگانه‌پرستی چهل سال است کشور را درگیر مشکلاتی کرده است.  گفتم تجربه چهل سال گذشته گفته است مصلح، انقلاب و منافع ملت را دربر می‌گیرد.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی گفت: به عنوان شاهد عینی صحبت کردم؛ آنچه به چشم دیده می‌شود اعتبارش بیش‌تر است. به طبع چون لازم است اسنادی ارائه کنم، امروز پیرامون جلسه اسنادی ارائه می‌کنم. من من در اظهاراتم هم سنگ‌پراکنی کسانی که یا دانشجو بودند یا به اسم دانشجو حملاتی داشتند را محکوم کردم، هم ورود نیروی انتظامی به کوی را محکوم کردم. لذا بیانم یک‌طرفه نبوده است.

وی ادامه داد: در همان صحبت گذشته خطاب به جناب تاجزاده گفتم مجموعه دوستان ایشان بحران‌زیست هستند، نانشان در بحران است. دیکتاتور هستند، مثال زدم به ما به عنوان یک تشکل دانشجویی مجوز راهپیمایی ندادند.

زاکانی خاطرنشان کرد: من عرض کردم ایشان به دین، جوانان، کشور و همه چیز نگاه ابزاری دارد، برای بودن در قدرت. مردم باید حق را انتخاب کنند، معلوم شد شما سر مردم را کلاه می‌گذارید. به مردم حرف حق را بزنید تا خودشان انتخاب کنند.

وی در ارتباط با گفته‌های تاجزاده گفت: او با استناد به گزارش کمیته تحقیق کوی صحبت کرد. اولا گزارش را ناقص خواند، خیلی غیراخلاقی است. دوما به گزارشی که مخدوش است، استناد کرد. اولین دلیل برای مخدوش بودنش حکم دادگاه است. نکته دوم نامه رسیدگی به شکایت آقای نظری در مجلس ششم و هفتم است. این موضوع بررسی شد ماحصلش توسط آقای فاکر اعلام شد؛ همانجا طی نامه‌ای آقای فاکر اعلام کرد گزارش مخدوش است. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تصویبش کرده است. در همین گزارش بخشی از صحبت‌های آقای خاتمی هم آورده شده که سوابق نظری روشن است. پس به سه دلیل پایه حرف‌های ایشان بر آب است.

زاکانی یادآور شد: آن گزارش که گفتید مخدوش و یک طرفه است. آن گزارش می‌گوید که با اشیا دم‌دستی زدند؛ با ساعت‌هایشان زدند؟ با سنگ زدند.نگفتید آخر قتل‌های زنجیره‌ای چی شد؟ یک جنایتی شد، رهبر اعلام کرد تا انتها باید بروید. امروز وزارت اطلاعات دست شماست، بگوئید، این افراد که خطری برای کشور نداشتند. چه کسی سود می‌برد؟ شما که می‌خواستید چهره نظام را خراب کنید.

وی یادآور شد: جالب است که شما گفته آقای شریعتمداری را با گفته آقای خاتمی که گفته ۸ میلیون تقلب شده است و کل نظام را زیر سوال برده مقایسه می‌کنید؟ درباره لباس شخصی‌ها که گفتم نیروی انتظامی، مردم و دوستان شما هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: درخصوص نظارت استصوابی هم باید بگوئیم از اول انقلاب بوده است و بزرگترین حکم نامه امام به آیت الله محتشمی است. اما در مورد ترور آقای حجاریان باید گفت کسی که ضارب ایشان بود سال ۸۸ هم خودش و هم پدرش در ستاد آقای مهندس موسوی بودند.

زاکانی سپس گفت: کتاب «برای تاریخ» نوشته فرهاد نظری را بخوانید. اسناد متعددی در آن است که در این باره منتشر شده است. دو عضو از هفت عضو این شورا اعتراض دارند به ناقص بودن این گزارش. حکایت خودگویی و خودخندی است که توسط آقای عباد و ظریفیان نوشته شده و بعد از بیست سال تحویل مردم می‌دهند.

وی افزود: طی همین گزارش که خوانده شده، هسته اولیه را وزارت اطلاعات اعلام می‌کند؛ آقای تاجزاده چرا دوستان شما در وزارت اطلاعات این موضوع را اعلام نمی‌کنند؟ ان شالله که اشتباه کرده باشند؛ نمی‌خواهم دائم بگویم دروغگویی می‌کنند، اما آقایانی مثل ابطحی از آقای نظری عذرخواهی کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: درباره عزت ابراهیم‌نژاد سوال کردند که در همین کتاب آمده است. ضارب را محکوم کردند. اگر سوالی دارید بروید از دادگاه بپرسید. امیر فرشاد ابراهیمی کیست؟ پروژه نوارسازان چیست؟ اگر ناظر به لباس شخصی‌ها صحبت می‌کنید این موضوع خوبی است.

وی تاکید کرد: مشخصا درباره آقای رامین کریمی و ادعای پرتاب شدن از ساختمان کوی صحبت شد که آقای رهامی بررسی کرد و معلوم شد ادعایش کذب است. آقای خدادای از دوستان نزدیک شما در نامه‌ای به دروغ گفتند چند نفر کشته شده است. محسن جمالی اصلا در ماجرای آن روز کوی نبود و ما بعدا در پنجره درباره او صحبت کردیم.

این فعال سیاسی اصولگرا ادعا کرد: کوی دانشگاه کاملا سناریویی طراحی شده بود. این کار را کردید تا موضوع قتل‌های زنجیره‌ای فراموش شود. رهبری دستور دادند بررسی شود، چرا نشد؟

زاکانی گفت: موضوعی ناظر به شلیک بیان کردید؛ مگر مشخص نشد چه کسی شلیک کرد؟ چرا شلیک کننده دستگیر نشده است؟ صفحه ۶۷ کتاب «برای تاریخ» با آقای ربیعی در همین رابطه صحبت کرده است.

وی افزود: در ارتباط با مطبوعات حرف زدید؛ من خودم چهار سال هیئت منصفه مطبوعات با آقای انصاری و خانم کروبی بودم. دکتر سلیمانی سال ۸۱ اعتراف می‌کند که نقش رسانه‌ها را در آشوب‌های آن سال کتمان نمی‌کنم، این گفته در همین کتاب چاپ شده است.

زاکانی با اشاره به ماجرای کوی دانشگاه گفت: شما به ما مجوز ندادید و مسیر خلافی رفتید. شما با افتخار گفتید دربی را برگزار کردم. دربی را پلیس برگزار کرد. انقدر تماشاگران بصیرت داشتند که به آشوب‌گران نپیوستند.

وی افزود: من دو گله بکنم، یک، من لفظی را برای بن سلمان به کار بردم، شما گفتید عرب‌های کشورمان فکر کردم متوجه نشدید. توضیح دادم باز دوستان شما نشان دادند شما جز منافع خود به چیزی فکر نمی‌کنید.

زاکانی در ارتباط با گفته هفته پیش خود در ارتباط با رابطه لپ‌گلی و زندانی شدن گفت: شما از یک گفته ناراحت شدید اما انتظار دارید مردم رای‌شان را فراموش کنند؟

وی افزود: گفتید من گفتم مناظره در دانشگاه نباشد؛ ایشان و دوستانشان زرنگ هستند می‌خواهند با هیاهو ماجراها را فراموش کنند اما من گفتم جایی باشیم جز دانشگاه که حاصل گفت‌و‌گو را مردم بدون جنجال ببینند.

زاکانی با اشاره به اینکه همیشه گفته‌اید تقلب شده است، گفت: مشکل ما با شما قانون‌شکنی است. امام گفته‌اند کسی که خود را برتر از قانون می‌بیند، مستبد است؛ شما مستبد هستید. همیشه با رمز تقلب در انتخابات حاضر میشوید. زمانی که در حکومت هستید ببینید طرفدارانتان با ائمه چه کردند؟ از نظام هم خارج می‌شوید ماجرا درست می‌کنید.

زاکانی خطاب به تاجزاده یادآور شد: یادتان هست چه کسی از آقای خاتمی در سال آخرش دفاع کرد؟ آقای خاتمی به دوستانتان گفت از سالن می‌اندازمتان بیرون. در ماجرای کوی دانشگاه به ما مجوز راهپیمایی ندادید و دیکتاتوری کردید. از قبل از انتخابات سال ۸۸ کلید تقلب را زدید و کمیته صیانت از آرا تشکیل دادید.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: ابتدا بگویم نقلی که در بخش پیشین صحبت‌هایم کردم درستش این است که آن سه نفر تیر خوردند و کشته نشدند.

وی در پاسخ به واکنش تاجزاده که گفت به دلیل این اشتباه برای اولین بار عذرخواهی کنید، عنوان کرد: من مشکلی ندارم اشتباهی شد ، به حاففظه ام رجوع کردم ، با کتاب چک کردم ، دیدم اشتباه شده و گفتم.

زاکانی ادامه داد: من که زندان نرفتم، اول انقلاب یا خودت و یا دوستانت بند تحویلتان بود. یا بردنتان در زندان .

این فعال سیاسی افزود. پاسخ من را ندادید دربی چه روزی بودید. دوم امام(ره) را قبول دارید یا ندارید؟ موضع خود را هم در برابر آمریکا روشن کنید.

وی ادامه داد: می گویید شما را به چه جرمی گرفتند؟ شما در سال ۸۷ بیانیه دادید به انتخابات نمی‌شود اعتماد کرد. مانیفستی هم در حزب مشارکت دادید، که مانیفست براندازانه بوده است. به روزنامه اعتماد گفتید جزوه تعاملات راهبردی ارایه دادیم. حجاریان هم آن را نپذیرفت. آنقدر عقل برای دستگاه های امنیتی قائل شوید که بر این اساس پیش بینی کنند.

زاکانی به تاجزاده گفت: مسیری که شما و دوستانتان رفتید مسیری کاملا مشخص است که نمی‌توانید کتمان  کنید.  مک کین از سال ۱۳۸۴ رنگتان را هم اعلام کرده بود که احتمالا جنبش سبز خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارت تاجزاده درباره قوه قضاییه گفت: من که سخنگوی قوه قضاییه نیستم به خودشان بگویید. رهبری توصیه کردند بحث را به کسی که در جلسه نیست ارجاع ندهید. الان برای مردم هم مشخص بوده و هست که دنبال کودتا و براندازی بوده و هستید. می‌شود به صحبت‌های آمریکایی‌ها ارجاع کرد.

وی خطاب به تاجزاده گفت: چه قدر زمان خود را به عدالت اختصاص دادید که عدالت را می‌خواهید. شما گفتید توئیت زدید با برادر رئیس‌جمهور مقابله شود، من گفتم علیه‌ام شکایت شد و رفتم دادگاه و تبرئه شدم.

زاکانی با نشان دادن عکسی از تاجزاده و حسین فریدون گفت: شما چه قدر جلوی او را گرفته‌اید. چه نسبتی با این‌ها دارید. صحبت از عدالت نکنید، چون گریبانگیر خودتان می شود.

وی افزود: حرف بنده با شما این است که به رای مردم تمکین کنید. ۱۳ الی ۱۴ میلیون رای بالاتر از شما آمد و تمکین نکردید. چرا شما مسیری می روید که دشمنان را امیدوار می کنید. قبل از انتخابات۸۸ چند نظر سنجی از موسسات آمریکایی اعلام کرد که رقیب شما پیروز است. به صراحت شرایط انتخابات را پیش‌بینی کرده است. چه طور شما که دستور العمل هانتینگتون را  اجرایی می‌کنید این را قبول نمی‌کنید.

زاکانی مجدد تاکید کرد: من معتقد هستم ۸۸ یک سناریوی از پیش تعیین شده بود. به ملت برگردید؛ بگویید اشتباه کردید.

وی گفت: آقای خاتمی در محافل خصوصی اعلام کرده است تقلب نشده است چرا به مردم نمی‌گویید. از خدا بترسید چرا راستش را نمی‌گویید.

زاکانی  با اشاره به اینکه تا داغ داغ است بگویم ضرغامی گفته آقای تاجزاده یکطرفه می‌خواستند صحبت کنند، گفت:  تکلیف خود را با امام خمینی روشن کنید. امام (ره) می‌گوید اگر به قانون عمل شد و عده‌ای علیه آن شعار دادند، دیکتاتور هستند. برای چه من به شما می‌گویم دیکتاتور؟!

وی در ادامه گفت: من معتقد هستم ۸۸ یک کودتای از پیش تعیین شده بود که ناکام ماند. استناداتش را هم می‌گویم. اما قبل از هرچیزی می‌خواهم به مردم بگویم چه بلایی سرشان آمد، اول اقتصادی است. هشت ماه بازار را فلج کردند. دوم بحث تحریم‌ها است. معمار تحریم‌ها اذعان می‌دارد که مسیر ۸۸ چه کمک شایسته‌ای به آن‌ها کرده و آمریکا چه سود زیادی از این ماجرا برد.

زاکانی افزود: اوباما که قبل از ۸۸ کرنش می‌کند درباره اتفاقات سال ۸۸ انگیزه و جرات پیدا کرد و گفت به دنبال برخورد با ایران است. ظریف در سال ۸۸ در پرس تی وی گفت آمریکا دارد در ایران کودتای مخملی را  پیش می‌برد. موقع این اتفاقات زد و بند مالی و دزدی‌های کلان برای سال‌های بعدش اتفاق می‌افتد. فسادهایی ایجاد می‌شود. کرسنت سال ۸۹ بسته شد. سراپا دروغ گفتید. بارها من در مجلس گفتم به داد کشور برسید.

وی با اشاره به قرارداد پتروشیمی باختر و  شرکت بازرگانی پتروشیمی نام برد و گفت: چرا دولت چشمش را روی این موضوعات بسته است؟ چشم‌مان را باز کنیم و جلوی قدرت و فساد نامشروع و بیگانه‌پرستی را بگیریم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه مشکل ما تغییر قانون اساسی نیست، بلکه عمل به قانون اساسی است، گفت: ما عرضه نداریم این قانون را اجرایی کنیم می‌خواهیم کار گنده گنده کند. باید به فکر مردم باشیم، فکری برای تحریم کنیم. یک بار برجام را امضا کردیم برای صد سال‌مان بس است. شما قانون را قبول ندارید و می‌خواهید هما طور که سال ۷۸ کمیته تشکیل دادید قضایا را پیگیری کنید؟

زاکانی در پاسخ به حمایت‌های تاجزاده از میرحسین موسوی گفت در کتاب فرمان براندازی ۱۸ بیاینه موسوی آمده است. روز عاشورا ریختند شعاعیر دینی را زیر سوال بردند بعد ایشان به آن‌ها گفتند مردان خداجو. ایشان قائل بود که بحران پیش آمده است؛ باختید چرا جر می‌زنید؟ خودتان هم قبول کردید باختید.

وی در ادامه خطاب به فخرالسادات محتشمی پور همسر تاجزاده گفت : شما از اینکه گفتم لپ گلی ناراحت شدید؛ عذر خواهی لپ گلی را گفتم که این حرف را بزنم.

زاکانی با نقل مطالبی از کتاب دادگاه هشتاد و هشت موضوعاتی را درباب عقیده اصلاح طلبان به موضوع تقلب پیش از انتخابات سال ۸۸ مطرح کرد و گفت: ما هم با آقای موسوی دیدار داشتیم چهارشنبه ۲۷ خرداد .هفت نفر بودیم جلالی کاتوزیان ابوترابی و ... بودیم. موسوی هیچ استدلالی نداشت. فردایش با هاشمی صحبت کردم. می گفت صبح انتخابات که هنوز جواب نیامده خاتمی و موسوی آمدند گفتند انتخابات باید ابطال شود. کسی که قوانین را قبول ندارد به قول امام (ره)مفسد فی الارض است.

این فعال سیاسی گفت: موسوی را که بعد از انتخابات نگرفتند؛ ۲۵ بهمن ۸۹ محصور شد ؛ زمانی که سوریه سازی را داشتند انجام می‌دادند، نظام هوشمندی کرد. می خواستند ایران را تجزیه کنند، این رفتارهای موسوی درست است؟

وی اظهارکرد: دولت آقای خاتمی فاسدترین دولت بود. دولت روحانی البته رو سفیدش کرد. کرسنت و توتال را چه کسی بسته است. خیانت از این بالاتر که گاز را ۱/۳ قیمت امارات بفروشیم؟ آقای زنگنه بیا پاسخ گو باش. هر دولتی خوبی دارد ، بدی هم دارد، اما اگر از فساد می‌گویید دولت آقای خاتمی فاسد و دولت روحانی رویش را سفید کرده است.

زاکانی در ادامه پاسخ داد:  درباره این که اگر دولت‌ها فاسد هستند چرا با فساد برخورد نمی‌شود؟ که دولت‌ها فاسد نبودند، فاسد در دولت‌ها وجود داشت، فساد از دولت آقای هاشمی شروع شد. شما در واگذاری‌ها این را مشاهده می‌کنید. در دوره آقای خاتمی ادامه پیدا کرد مثل توتال و غیره. در دولت اول آقای احمدی‌نژاد با این موضوع برخود شد اما در دولت دوم رها شد. در دولت آقای روحانی با این موضوع برخود نمی‌شد، در دفتر آقای رئیس‌جمهور هر دوشنبه یک نفر از انگلیس می‌آمد و جلسه می‌گذاشت. بحث من این است که باید با فساد برخورد شود من خودم جایی فساد ندیدم که پشتبانی از قدرت نداشته باشد.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره فساد شهرداری و فساد در ستاد قالیباف که زمانی مسئولیت آن را بر عهده داشت گفت: من ستاد ائتلاف بودم که ستاد آقای قالیباف آقای توکلی بود و طبق ائتلاف بنا شد هرکسی که در نظرسنجی اول بود من به ستاد او بروم.

وی با بیان اینکه «من همیشه با فساد مبارزه کردم» گفت: فرقی نمی‌کند این دولت باشد و یا آن دولت باشد. سال ۸۸ چهل میلیون رأی دادند که ۲۳ میلیون را آقای احمدی ‌نژاد وحدود ۱۳ میلیون را آقای موسوی به دست آوردند،  یک اقلیت بزرگ می‌شوند و می‌پرسند که رأی ما کو ؟ نظام هم باید پاسخ دهد .

زاکانی گفت: ۲۵ خرداد که آمدند در خیابان باید بگویند رای شأن چه شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی از اول هم گفتند باید شفافیت باشد. رهبری گفتند که دنبال کنید آقای موسوی نپذیرفت و گفت باید بحران را بپذیرید کاری کردند که مردم از رای دادن به او پشیمان شدند. یک عده سر چهار راه خوش ریختند پایگاه بسیج را بگیرند، آشوب‌گر هرجا باشد محکوم می‌شود.

 در پایان قرار شد مناظره سوم اسفند ماه برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز