خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات وزیر دفاع درخصوص ماهواره امید

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۰۰۶

وزیر دفاع تاکید کرد: در حوزه ماهواره و ماهواره‌‌‌بر و ایستگاه ‌‌ای گیرنده زمینی یک حرکت روبه رشد و دائمی اتفاق افتاده است و این چرخه را ما به صورت کامل در اختیار داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح امروز در پایان نشست ظهر امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره عدم موفقیت در پرتاب ماهواره پیام گفت: از دو ماهواره‌ای که رئیس‌جمهور چندی پیش اعلام کرد به فضا پرتاب می‌شود، یکی تاکنون پرتاب شده است و دیگری نیز به زودی پرتاب خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه ماهواره، ماهواره‌‌‌بر و ایستگاه ‌‌‌‌ای گیرنده زمینی یک حرکت روبه رشد و دائمی اتفاق افتاده است و این چرخه را ما به صورت کامل در اختیار داریم.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما به صورت خاص درباره ماهواره‌برها امکان قرار دادن ماهواره در مدار ۲۶۰ کیلومتری را با ماهواره سفیر داریم، اظهار داشت: قرار بود که ماهواره پیام را در مدار ۵۰۰ کیلومتری دایروی قرار دهیم که همانطور که گفته شد مرحله پایانی کار با موفقیت همراه نبود. 

حاتمی افزود: امیدواریم هرچه سریعتر ایراد فنی که برای ما کاملا روشن است، رفع شود و در مرحله بعد با موفقیت، کار انتقال ماهواره صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دهه فجر شاهد رونمایی یا خبر خوشی در حوزه صنعت دفاعی خواهیم بود؟ تصریح کرد: ان‌شاالله خبرهای خوش در حوزه دفاع هم داریم که در روزهای بعد به اطلاع عموم قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز