خبرگزاری کار ایران

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد؛

ایران، انصارالله را به هواپیماهای بدون سرنشین تجهیز کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۲۰۲

ائتلاف به رهبری عربستان مدعی شد که انصارالله دارای هواپیماهای بدون‌سرنشینی هستند که از سوی ایران به آنها داده شده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از اوراسیا ریویو، ائتلاف به رهبری عربستان روز یکشنبه مدعی شد که انصارالله یمن دارای هواپیماهای بدون سرنشینی است که از سوی ایران به آنها داده شده و از مناطق مسکونی برای مخفی کردن هواپیما استفاده می‌کنند.

شنبه شب، ائتلاف به رهبری عربستان مدعی شد که هفت فروند از هواپیماهای بدون سرنشین انصارالله را در صنعا منهدم کرده است.

ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض مدعی شد که این حملات برای جمع‌آوری اطلاعات انجام شده و در این عملیات به بررسی اقدامات انصارالله و شناسایی زیرساخت‌های عملیاتی و تدارکاتی گروه حمایت شده از سوی ایران پرداخته‌اند.

وی مدعی شد که هدف این حملات شناسایی انبارهای هواپیماهای بدون سرنشین، کارگاه‌های تولید و تعمیر و راه‌اندازی سیستم عامل‌ها و همچنین امکانات آموزشی برای عملیات‌های حمایت شده از سمت ایران است.

این مقام ائتلاف در ادامه ادعا کرد که ایران، انصارالله را به هواپیماهای بدون سرنشین تجهیز کرده است.

المالکی در اظهاراتی مضحک ضمن متهم کردن ایران بدون اشاره به جنایات عربستان در یمن مدعی شد که تمام حملات نظامی مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه انجام شده است.

وی ادعا کرد که فرماندهی مشترک نیروهای ائتلافی، تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از غیرنظامیان در این حملات و جلوگیری از آسیب‌های جانبی انجام می ‌هد.

سخنگوی رسمی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی گفت که انصارالله  هواپیماهای بدون سرنشین را برای در برخی حملات مورد استفاده قرار داده‌اند.

وی همچنین فیلم‌ها و تصاویر عملیات شنبه علیه انصارالله در صنعا را منتشر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز