خبرگزاری کار ایران

سلیمی در صحن علنی:

با اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو، صف کارگران بیکار پشت درب دفاتر ما تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۷۵

نماینده محلات در مخالفت با طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو گفت: با اجرای این طرح موج بیکاری کارگران در بخش صنعت خودرو ایجاد می‌شود و یک طوفان بیکاری را شاهد خواهیم بود و صف کارگران بیکار پشت درب دفتر من و شما و استانداران تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا سلیمی در مخالفت با طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو در صحن مجلس گفت: عنوان طرح بسیار زیبا است اما بحث این است که آیا محتوای طرح نیز به دنبال ساماندهی بازار خودرو است. ای کاش عنوان طرح منطبق بر محتوا بود نام این طرح می‌توانست طرح رهاسازی واردات خودرو باشد.

وی تصریح کرد: در مواد مختلف این طرح به واردات خودرو تاکید شده است ماده ۲ این طرح می‌گوید سالیانه ۵ درصد واردات خودرو را افزایش دهیم آیا در این شرایط که خودروسازان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند واردات خودرو به این میزان نتیجه‌بخش است. این قانون ما را به کجا می‌برد.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: با اجرای این طرح موج بیکاری کارگران در بخش صنعت خودرو ایجاد می‌شود و یک طوفان بیکاری را شاهد خواهیم بود آیا می‌دانید تبعات این مصوبه چیست تبعات آن این است که صف کارگران بیکار پشت درب دفتر من و شما و استانداران تشکیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقبت کنیم که در مصوبات با مشکل مواجه نشویم، عنوان کرد: در ماده ۴ این طرح وسایل نقلیه پرمصرف مورد اشاره قرار گرفته اما وسایل نقلیه پرمصرف با چه ملاکی مشخص شده است خودروهای چند سلیندر به عنوان پرمصرف شناخته شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: در این طرح ما از یک طرف واردات خودرو را رها کرده‌ایم و از طرف دیگر افرادی که توان خرید خودروی خارجی را ندارند، مجبور به خرید خودروهای داخلی می‌شوند که باید بهای بنزین بیشتری را پرداخت کنند و عوارض هم بدهند که با این کار ما جیب فقرا را خالی‌تر و جیب ثروتمندان را پرتر می‌کنیم.

وی با اشاره به تبصره‌ای در این طرح گفت: گفته شده که برای ساماندهی بازار خودرو سود ۴ درصد می‌دهیم سوال این است که مابه‌التفاوت آن را چه کسی می‌خواهد پرداخت کند آیا بار مالی ندارد ما قوانین متعددی داریم که قبلا قانونگذاری کرده‌ایم چه نیازی به قانونگذاری مجدد داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز