خبرگزاری کار ایران

دادستان شهرستان بافت خبر داد:

توقیف ۱۸ خودروی سواری متخلف سرویس مدارس

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۶۸

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت از توقیف ۱۸خودروی سواری متخلف سرویس مدارس در این شهرستان خبر داد و گفت: عدم رعایت ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، علت اصلی توقیف خودروهای مذکور بوده است.

به گزارش ایلنا، خدابخش روح الامینی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: رانندگان سرویس های مدارس حداکثر مجاز به سوار کردن دانش آموز به تعداد ظرفیت خودروی خود  میباشند اما متاسفانه گاها مشاهده میشود که برخی رانندگان اقدام به حمل مسافر بیش از ظرفیت مجاز میکنند.

این مقام قضائی اعلام کرد:بلافاصله در راستای پیشگیری از خطرات و تصادفات احتمالی و با توجه به اهمیت موضوع و حفظ جان دانش آموزان، دستورات قضائی لازم به پلیس راهنمایی و رانندگی داده شد و مقرر گردید در مرحله اول به رانندگان سرویس های مدارس متخلف تذکر  و از آنها تعهد اخذ شود.

 وی اعلام کرد: در این رابطه طی دو ماه گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان  از  ۹۰ راننده متخلف تعهد اخذ کرده و  اعمال قانون (جریمه) انجام شده است.

دادستان بافت گفت: پس از دادن تذکرات مکرر و عدم توجه برخی رانندگان متخلف، با دستور دادستانی ۱۸سرویس مدرسه خطر ساز به پارکینگ منتقل و توقیف شده اند .

روح الامینی هشدار داد:رانندگان باید تعهد اخلاقی و حرفه ای داشته باشند و نباید برای کسب سود و درآمد بیشتر،جان دانش آموزان را به مخاطره بیاندازند.

این مقام قضائی یادآور شد:سرویس های توقیف شده مذکور،سرویس های شخصی جابجایی دانش آموزان میباشند و تحت نظارت آموزش و پرورش نیستند.

وی تصریح کرد:رانندگان متخلف در صورت بروز تصادف، براساس مواد ۷۱۴ به بعد قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات های حبس و جزای نقدی می شوند.

وی در پایان ضمن تشکر از اقدامات پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت در سطح شهر،گفت:خانواده ها و والدین فرزندان نیز باید نظارت و دقت لازم را بر خودروی سرویس فرزندانشان داشته باشند و نباید خدای ناکرده به بهانه هایی از جمله کاهش قیمت نرخ کرایه چشم خودشان را بر روی تخلفات ببندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز