خبرگزاری کار ایران

انصاری در جریان سوال از وزیر نفت:

علاقه به خرید از خارج، در صنعت نفت نهادینه شده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۷۱

یک نماینده مجلس دهم گفت: تا حد زیادی علاقه به خرید از خارج در صنعت نفت ما نهادینه شده است و این امر باعث شده که صنعت‌سازی و توسعه تکنولوژی در صنعت نفت کشور ما جایگاه خود را پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا انصاری در جلسه علنی امروز مجلس در جریان سوال از وزیر نفت گفت: متاسفانه نگاه حاکم بر مدیریت صنعت نفت کشور از بدو تولد تا به امروز عمدتا نگاه به خارج  بوده است.یک نوع خودباختگی در صنعت و تکنولوژی حوزه نفت در داخل کشور به چشم می‌خورد. تا حد زیادی علاقه به خرید از خارج در صنعت نفت ما نهادینه شده است و این امر باعث شده که صنعت‌سازی و توسعه تکنولوژی در صنعت نفت کشور ما جایگاه خود را پیدا نکند.

وی تصریح کرد: زمانی که صبحت از توسعه تکنولوژی و صنعت‌سازی در صنعت نفت کشور می‌کنم منظورم توانمندی خلق تکتولوژی در این صنعت است. بنده انتظارم از وزیر نفت این است  که  در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بالا دست و پایین دست صنعت نفت و نتایج اقدامات در حوزه پژوهش وفناوری این صنعت را برای ما تبیین کنند. آقای زنگنه صحبت‌های شما بیشتر دلالت بر این داشت که دغدغه اصلی شما و مدیران وزارت نفت بر بالادست است. شما اشاره کردید که دغدغه شما بر ازدیاد برداشت نفت  است.  آقای زنگنه در این حوزه در طول این سال‌ها ما چه اقداماتی انجام داده‌ایم. 

نماینده مردم داراب گفت: شما در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بالغ بر ۱۳ سال سکاندار وزارت نفت بودید ما انتظار داریم که شما بگویید توان تولید داخل کشور در حوزه بالادست و پایین دست و تجهیزات وکالاهای پرمصرف  چگونه است؟ شما بگویید برای ارتقای توان تولید داخل  و بهره‌گیری از حداکثر توان پیمانکاران و ظرفیت‌های داخلی کشور و ارتقای توان تکنولوژیک به طور عملی چه اقداماتی انجام دادید؟

ادامه دارد...

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز