خبرگزاری کار ایران

آشنا:

برجام نه ورسای است نه ویتنام/ آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در برجام بدون شلیک گلوله به یک توافق برد - برد تن دادند

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۰۸۰

مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: برجام نه ورسای و نه ویتنام است؛ آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در برجام بدون شلیک گلوله به یک توافق برد - برد تن دادند؛ همین برابری حقوق و دستاوردها در برجام است که از دید ترامپ "وحشتناک " تلقی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آشنا در یادداشتی با عنوان «سندروم ورسای و ویتنام و نابرجامیان» در قالب در رشته‌توییتی در توئیتر نوشت:

«جنگ‌طلبان آمریکایی به گونه‌ای از برجام سخن می‌گویند که تداعی‌کننده نگاه هیتلر به پیمان حقارت‌آور ورسای در پیامد جنگ نخست جهانی است.

نحوه برخورد امثال جان بولتون با سالگرد برجام به روشنی حکایت از رویکرد روان‌شناختی به این توافق دارد و تداعی‌کننده سندروم ویتنام در ذهنیت تندروهای آمریکایی است.

سندروم ویتنام برای سال‌ها بر اذهان آمریکایی‌ها سنگینی می‌کرد تا آنجا که کثیری از نخبگان هوشمند در غرب گفته‌اند، آمریکا به یک پیروزی نظامی در جنگ اول و دوم خلیج فارس نیاز داشت تا خاطره تلخ شکست ویتنام را فراموش کند.

برجام هیچ‌یک از این‌ها نیست؛ نه ورسای و نه ویتنام است، آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در برجام بدون شلیک  گلوله به یک توافق برد - برد تن دادند؛ همین برابری حقوق و دستاوردها در برجام است که از دید ترامپ "وحشتناک " تلقی می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز