خبرگزاری کار ایران

دژپسند اعلام کرد:

الکترونیکی شدن فرایندها کارآمدترین راه مبارزه با فساد و فرار مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۰۶۴

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر رفع کاستی‌ها و ایرادات احتمالی سامانه جامع مالیاتی کشور گفت: کارآمدترین راه مبارزه با فساد به ویژه فرار مالیاتی الکترونیکی کردن فرایندهای دریافت مالیات است.

‎به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، با اشاره به سرعت تحولات در حوزه  فناوری اطلاعات گفت: تحولات در بخش فناوری اطلاعات خطی نیست بلکه نمایی است. 

وی ادامه داد: سریع‌‌‌‌ترین و کارآمدترین راه برای مبارزه با فساد، به ویژه فرار مالیاتی و شفاف‌‌‌سازی در اقتصاد، الکترونیکی کردن جامع فرایندهای مالیات‌ستانی است.

‎این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه اگر نتوانیم با سرعت تکنولوژی همراه شویم همواره عقب خواهیم ماند، پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی را به عنوان بستری برای سرعت، شفافیت و سلامت اخذ مالیات برشمرد و اظهار داشت: این طرح به عنوان یک ضرورت اجتناب‌‌‌‌ناپذیر در کاهش فساد اداری و افزایش درآمد پاک، می‌‌‌تواند نقش موثری در تسریع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی داشته باشد.

‎وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر رفع کاستی‌‌‌‌ها و ایرادات احتمالی این سامانه، خواستار اخذ و بکارگیری نقطه‌‌نظرات و پیشنهادات اصلاحی صاحب‌نظران مالی و فن‌آوری اطلاعات شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی از دستاوردهای این طرح در قالب غرفه‌های سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مالیاتی (سنیم)، پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی و پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی در ادارات امور مالیاتی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی ایجاد یک نظام نوین مالیاتی است به‌طوری‌ که کلیه امور مالیاتی مودیان از جمله ثبت‌نام، ارائه اظهارنامه، پرداخت مالیات و حتی محاسبه و حسابرسی مالیات به‌صورت الکترونیکی انجام شود تا فرار مالیاتی کاهش‌یافته و عدالت مالیاتی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز