خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار جمعی از سران قبایل و عشایر جنوب عراق:

حتی جنگ نتوانست مردم ایران و عراق را از هم جدا کند/ می‌‌‌توانیم سقف مبادلات را تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۵۸۶

جمعی از سران قبایل و عشایر جنوب عراق با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کربلا دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در آخرین مرحله از سلسله دیدارها با مقامات، نمایندگان و نخبگان جامعه عراق از قومیت‌ها و مناطق مختلف، شامگاه امروز با سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق در محل سرکنسولگری ایران در کربلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار صمیمانه و عاطفی، برخی از سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق، نظرات و دیدگاه‌های خود را درخصوص پیوندهای عمیق دو ملت ایران و عراق مطرح کردند.

وزیر امور خارجه نیز با اشاره به در کنار هم بودن مردم دو کشور در طی قرن‌ها گفت: هیچ چیز و حتی جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند.

وی ادامه داد: عشق به امام حسین (ع) ما را به هم پیوند داده و اربعین، تابلوی زیبایی از همراهی، ایثار، میهمان‌‌نوازی و همدلی میان مردمان ما است.

ظریف از میزبانی و میهمان‌‌‌‌نوازی گرم عشایر عراق از زائرین اربعین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه دو کشور در مرحله سازندگی هستند و تمرکز ما باید بر بهبود وضعیت مردم دو کشور از طریق فائق آمدن بر موانع موجود و فراهم آوردن زمینه همکاری‌های اقتصادی باشد، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌‌‌‌های دو کشور می‌‌‌توانیم سقف مبادلات را تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم و ایران آمادگی دارد تا در صورت فراهم بودن شرایط در عراق، توانمندی‌های خود را در حوزه‌‌‌های انرژی، فنی و مهندسی و کشاورزی و تجارت در اختیار عراق قرار دهد و به این کار افتخار می‌‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز