خبرگزاری کار ایران

آشنا در نشست استانداران سراسر کشور:

رویکرد دولت در بحث‌ تحریم‌ها، صادقانه و واقع‌بینانه است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۰۷۳

مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: رویکرد دولت در بحث‌ تحریم‌ها، رویکردی کاملاً صادقانه و در عین حال واقع‌بینانه است.

به گزارش ایلنا، حسام‌‌الدین آشنا در نشست استانداران سراسر کشور با نقل روایتی از امام هادی علیه السلام ناظر بر اینکه «بندگان تدبیر می‌کنند و خداوند تقدیر» گفت: آنچه ما به عنوان مردم، مسئولان و خصوصاً استانداران تدبیر می‌کنیم، در مسیر تقدیر خداوند قرار می‌‌‌گیرد و خداوند نیز بر اساس مصالح و حکمت عالیه الهی و از جمله متناسب با تدبیر ما امور را تقدیر می‌ فرماید؛ همچنان که می‌گویند از شما حرکت و از خدا برکت.

وی با مرور مباحث مدنظر در جمع استانداران اظهار داشت: برنامه‌‌ریزی مؤثر برای ایام منتهی به پایان سال، گرامیداشت شایسته چهل سالگی انقلاب اسلامی و استمرار ارتباط دولت با نخبگان و مردم و به علاوه موضوع تحریم‌‌‌‌ها، از جمله مباحثی است که مستلزم تدبیر استانداران است.

رئیس مرکز بررسی‌‌های استراتژیک ریاست‌‌جمهوری با اشاره به اهمیت روابط سطوح مختلف دولت با مردم و نخبگان، خواستار استمرار ارتباط قوی و عمیق استانداران با مردم و همچنین استفاده از الگوها و ظرفیت‌‌های جدید برای ارتقای روابط با نخبگان بخش ها و اقشار مختلف شد.

آشنا با تبیین ابعاد ارتباط مؤثر دولت و مردم، به دو خطای ارتباطی مهم یعنی سوءارتباط و ارتباط غیرموثر پرداخت و مصادیق مبتلابه احتمالی در این عرصه را تبیین کرد.

وی به ضرورت پرهیز از خطای شناختی نیز اشاره و با طرح مفهوم شکاف شناختی تصریح کرد: مسئولان و از جمله استانداران باید، به درستی و دقت، بدانند که نظر مردم درباره مسائل ‌مختلف چیست و نظر آنها را در رویکردهای خود به طور مؤثر مورد توجه قرار دهند.

مشاور رئیس‌‌جمهور با اشاره به افزایش چشمگیر نفوذ شبکه‌‌‌های اجتماعی در کشور و مرور فرصت‌‌ها و آسیب‌‌پذیری‌‌های مترتب بر این عرصه، بر ضرورت توجه همه‌‌جانبه و جامع به این ظرفیت و تقویت حضور فعال در شبکه‌‌های اجتماعی برای تقویت ارتباطات و ارتقای پاسخگوئی تأکید کرد.

آشنا با مرور اهمیت انسجام و همبستگی داخلی و با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم در کشور تعارضات را کاهش دهیم، چراکه این تعارضات، علاوه بر آثار مخرب، اقدامات مثبت را نیز خنثی‌ می‌کند، خاطرنشان کرد: تدبیر مؤثر برای جلوگیری از وقوع و بروز احتمالی هرگونه تعارضات، به طور جدی از استانداران مورد انتظار است.

وی افزود: استانداران باید ضمن تلاش برای رفع مشکلات، با اتخاذ و اعمال تدابیر مؤثر، مانع از بروز هر گونه مشکل جدید در استان‌‌ها شوند.

رئیس مرکز بررسی‌‌های استراتژیک ریاست‌‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی اعضای هیات دولت اشاره کرد و رویکردهای مورد انتظار برای تقویت اثربخشی این سفرها و بهره‌‌‌مندی هرچه بیشتر مردم در استان‌‌ها از این سفرها را مطرح کرد.

آشنا درخصوص گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب با اشاره به سه سطح ملی، ملی استانی و استانی برنامه‌‌‌ها در این عرصه ابراز داشت: مسئولیت دو سطح ملی و ملی استانی این برنامه‌‌‌ها برعهده استانداران است و براساس سازوکار ابلاغ شده، باید برش استانی جامعی از گزارش عملکرد در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه شود و به علاوه، دستاوردهای ملی این چهار دهه، با بیانی روشن و مؤثر برای مردم در استان‌‌ها ارائه شود و این روند از سوی استانداران پیگیری و نظارت شود.

وی ادامه داد: در واقع، دستاوردهای ملی در استان‌‌ها توسط استانداران بازگو می‌‌‌شود و استاندار خدمات ۴۰ سال گذشته را به زبانی که برای مردم مفید باشد، ارائه می‌‌کند.

مشاور رئیس‌‌جمهور به موضوع تحریم‌‌های ظالمانه علیه ایران اشاره و بیان کرد: رویکرد دولت در بحث‌ تحریم‌‌‌ها، رویکردی کاملاً صادقانه و در عین حال واقع‌‌بینانه است؛ یعنی نمی‌‌گوییم تحریم هیچ ضربه یا مشکلی برای کشور ایجاد نکرده است بلکه مشکلات پیش آمده را به دور از هر گونه بزرگنمائی و همچنین یأس‌‌‌آفرینی، به زبان ساده و صادقانه با مردم در میان می‌گذاریم و با جلب مشارکت عمومی برای حل مشکلات، برای عبور از تحریم‌‌ها، تلاش می‌‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز