خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه مکانی برای تمرین مدیریت جهادی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۰۱

وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: باید توجه کنیم که مدرسه مکانی برای تمرین زندگی فردا و برای تمرین مدیریت جهادی است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی شامگاه امشب در همایش مدیریت جهادی گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو مدیر جهادی بودند که الگوی مدیریت جهادی در وزارت آموزش و پرورش بوده و خواهند بود.

وی با بیان اینکه مولفه‌‌های کار جهادی همانگونه که در ادبیات کار جهادی از زمانی که رهبری آن را مطرح کردند، سال به سال گسترش یافته است، اظهار داشت: مدیریت جهادی تفاوتی که با مدل‌‌های مدیریتی مرسوم دارد، این است که در شرایط خاص و با نیت الهی اتفاق می‌‌افتد. پایمردی برای رسیدن به هدف مهمترین ویژگی است که در دستگاه‌ها باید وجود داشته باشد.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هر چقدر انقلاب اسلامی رو به جلو می‌‌رود و سخت‌‌گیری‌‌ها افزایش می‌‌یابد ضرورت توجه به مدیریت جهادی در دستگاه‌‌های مختلف هم بیش از گذشته احساس می‌‌شود،‌ تصریح کرد: امروز مایه افتخار من است که به نمایندگی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش بین شما صحبت کنم. جای افتخار دارد که به نمایندگی از معلمان جهادگر که در شرایط سخت طی طریق می‌‌کنند تا چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگاه دارند، در جمع شما باشم.

بطحایی ادامه داد: مختصات آینده کشور را همین معلمان ترسیم می‌‌کنند. معلمان همه هم‌‌و‌‌غمشان نسبت به تعلیم و تعلم است و با همه سختی‌‌هایش این سازمان را به سمت هدف‌‌هایش هدایت می‌‌کنند. از مصداق‌‌های مدیریت جهادی کاری است که مدیران و معلمان جهادی انجام می‌‌دهند.

وی افزود: آموزش و پرورش آنقدر با کمبودها مواجه بوده که همواره جزو مسائلی بوده که آموزش و پرورش از آن رنج برده است. اگر قرار باشد ما در شرایط طبیعی برای یک ماموریت کار کنیم شاید مدیریت جهادی دیگر به آن اطلاق نشود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زلزله سال گذشته کرمانشاه خاطرنشان کرد: راه افتادن یک مدرسه صرفا راه افتادن علم و دانش نیست بلکه راه افتادن امید است. تلاشی که همکاران من دارند انجام می‌‌دهند صرفا آموختن دانش نیست که این هم محترم است. می‌‌بینیم در زمانی که مدارس آغاز می‌‌شود، روحی جدید در شهرها دمیده می‌‌شود و این یکی از کارکردهایی است که ما باید در مدیریت آموزش و پرورش به آن توجه کنیم.

بطحایی با بیان اینکه باید توجه کنیم که مدرسه مکانی برای تمرین زندگی فردا و برای تمرین مدیریت جهادی است، ابراز داشت: در کرمانشاه در شش منطقه‌‌ای که این اتفاق رخ داده بود، همکاران من تلاش کردند که در زمان کوتاهی همه نهادها دست به دست هم دادند تا شرایط طبیعی بازگردد اتفاق بسیار مبارکی افتاد. ما در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن ۸۰ مدرسه را به همت خیرین مدرسه‌‌ساز در کمتر از یک سال ساختیم و در اختیار نظام تربیت و تعلیم قرار دادیم. نظیر تلاشی که همکاران ما پارسال رقم زدند، در آموزش و پرورش کم نداریم و این را برای خود وظیفه می‌‌دانیم.

وی افزود: اگر ما در آموزش و پرورش بتوانیم آموزش مدیریت جهادی را راه بیاندازیم، شاید در آینده راه را خیلی آسان‌‌تر کند. یکی از کارهای ما این است که اجزای مدیریت جهادی را بین نسل کودک و نوجوان خود تمرین را راه بیاندازیم.

این عضو دولت دوازدهم با بیان اینکه در استان‌‌های محروم، مصادیقی از این مدیریت وجود دارد، عنوان کرد: نبود امکانات زمین‌‌گیر نمی‌‌شوند بلکه با توجه به هدف راه خود را ادامه می‌‌دهند. فراوانی این رویکرد مبارک در مناطق محروم بسیار وجود دارد. در همین اتفاقی که در کرمانشاه افتاد بسیاری از عزیزان ما که در مقطع کنکور بودند، نزدیک به هزار و دویست دانش‌‌آموز به تهران فراخوانده شدند تا آن آسیب‌‌های روحی باعت نشود که از آموزش عالی باز بمانند که نتیجه این تلاش بسیار درخشان بود.

بطحایی اضافه کرد: ما باید با افتخار بگوییم علیرغم همه سختی‌‌ها و نبود امکانات در آموزش و پرورش در شاخص‌‌ها رتبه خوبی داریم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز