خبرگزاری کار ایران

مظفر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

احتمال رد شدن طرح استانی شدن انتخابات در مجمع تشخیص

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۴۱

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استانی شدن انتخابات گفت: این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به این که به کاهش مشارکت مردم می‌انجامد رد خواهد شد.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد: طرح استانی شدن انتخابات که در سیاست‌های کلی نظام که پیشنهادی مجمع هم بوده از سوی مقام معظم رهبری تاکنون ابلاغ نشده است.

این عضو تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:  طرح استانی شدن انتخابات در سیاست کلی نظام نه آمده و نه مصوب شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که چرا تاکنون بحث استانی شدن انتخابات در سیاست‌های کلی نظام قرار نگرفته است، بیان کرد: علت این است که این طرح منجر به کاهش مشارکت‌های مردمی می‌شود.

مظفر خاطرنشان کرد: حال شاید این طرح مزایایی مانند اینکه نمایندگان از حوزه‌های منطقه‌ای خودشان خارج می‌شوند و به سطح استان می‌آیند داشته باشد و همین امر باعث می‌شود که ملی‌تر بیندیشند و بیشتر به وظایف نظارتی‌شان عمل کنند اما از سوی دیگر مشخص نیست که در همه مناطق افراد توانمند وجود داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات را مطرح می‌کنند تا از ظرفیت‌ها و امکانات هر استان استفاده کنند که افراد قوی‌تر وارد میدان شوند، اظهار داشت: چون مسئله انتخابات رقابت است و از سوی دیگر نماد دموکراسی محسوب می‌شود و هرچه آرای مردم بیشتر باشد موجب اقتدار و تقویت نظام می‌شود استانی شدن انتخابات باعث کاهش شور، نشاط، رقابت و سقبت گرفتن در امر انتخابات می‌شود.

این عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با استانی شدن انتخابات انگیزه‌های مردم برای مشارکت کاهش پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد نظام که اقتدارش به حضور و مشارکت مردم است و خدا را شکر در طی این چهل سال آمار حضور مردم از آمار جهانی هم بالاتر است و شاید این موضوع به این اقتدار لطمه بزند لذا مورد تصویب قرار نگرفته است.

وی درخصوص اینکه نمایندگان مجلس نظری دیگری دارند، گفت: غیر از این موضوع باشد مجمع و شورای نگهبان این را رد می‌کنند و خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز