خبرگزاری کار ایران

کره‌جنوبی واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۳۹

کره جنوبی بعد از یک وقفه چهار ماهه بار دیگر واردات نفت از ایران آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت که کره‌جنوبی در ماه ژانویه حدود دو میلیون بشکه میعانات گازی از  ایران وارد خواهد کرد.

این محموله نخستین واردات نفت ایران توسط کره‌جنوبی پس از یک وقفه چهار ماهه است.

انتظار می‌رود نخستین محموله نفتی از ایران شامل  ۹۶۰ هزار  بشکه از میعانات گازی باشد که هفته آینده وارد بندر اینچئون می‌شود. این مطلب را یک منبع آگاه که به دلیل حساس بودن موضوع نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد.

سیلویا ۱، کشتی که ۹۵۵ هزار بشکه نفت ایران را حمل می کند، روز ۱۵ ژانویه وارد کره‌جنوبی می‌شود. این منبع هم چنین خاطر نشان کرد محموله دوم شامل ۹۹۰ هزار بشکه است که کمی بعد در ماه جاری میلادی وارد کره خواهد شد.

پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه صنایع نفتی ایران، واشنگتن به چندین کشور معافیت نفتی اعطا کرد که یکی از این کشور ها کره‌جنوبی است. این کشورها بر اساس معافیت‌های اعلام شده می‌تواند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام را از ایران وارد کنند.

انتظار می‌رود کره‌جنوبی از اواخر ماه جاری یا اوایل ماه آینده میلادی بتوانند مجددا خرید نفت از ایران را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز