خبرگزاری کار ایران

ظریف مطرح کرد:

تشکیل کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود بین ایران و عراق در آینده‌ای نزدیک

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۲۲۹

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در جریان مذاک با وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر عراق دو کشور به این توافق رسیدند که کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود هرچه زودتر تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدارهای روز گذشته‌اش با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه عراق گفت: عصر روز یک‌شنبه به محض ورود به عراق دیداری دو ساعته با وزیر خارجه این کشور داشتم و در این دیدار در ارتباط با مسائل منطقه ، دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه ایران و عراق در مورد مسائل منطقه از جمله بحث سوریه و ضرورت حفظ تمامیت ارضی این کشور و همچنین پایان یافتن جنگ یمن دارای اشتراک نظر هستند، اظهار داشضت: همچنین در این جلسه در مورد همکاری‌های اقتصادی و مشکلاتی که بعضا در این زمینه وجود دارد بحث و گفت‌وگو شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در روز دوشنبه نیز قرار است نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شود و در این نشست تعدادی از وزرای اقتصادی عراق حضور خواهند داشت تا از نزدیک در جریان مشکلات تجار و فعالان اقتصادی قرار بگیرند.

ظریف درباره دیدار با نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: در این دیدار گفت‌وگوهای خوبی در ارتباط با موضوعات اقتصادی انجام شد و آقای نخست‌وزیر دستورات لازم را برای حل برخی از موضوعات اقتصادی صادر کردند همچنین در این جلسه در مورد سفرآقای روحانی به عراق نیز صبحتهای نهایی انجام شد و قرار است روحانی در اسفند ماه به دعوت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق به این کشور همسایه سفر کند.

وی به دیدار شب گذشته‌اش با ائتلاف اصلاح و سازندگی یکی از ائتلافات بزرگ مجلس عراق اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است در ظهر روز دوشنبه نیز با ائتلاف دیگر مجلس عراق گفت‌وگو کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان این که در روز دوشنبه با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و همچنین تعدادی از شخصیت‌های عراقی از اقوام و مذاهب مختلف دیدار و رایزنی خواهد کرد، ابراز داشت: همان‌طور که اشاره کردم همچنین در روز دوشنبه با حضور کارآفرینان و تجار فروم اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز