خبرگزاری کار ایران

خدری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مشارکت مردم با اجرای طرح استانی شدن انتخابات بیشتر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۳۳

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه برخی از مخالفان طرح استانی شدن انتخابات افزایش هزینه تبلیغات انتخاباتی را به عنوان دلیل مخالفت خود مطرح می‌کنند، اظهار کرد:‌ حتی اگر این اتفاق بیافتد، با استانی شدن انتخابات می‌توان به کمک رسانه ملی تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس را انجام داد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره طرح استانی شدن انتخابات گفت: بنده با این طرح موافق هستم و جزو کسانی بودم که این طرح را امضا کرده، پیگیری کردیم و در اولویت کار مجلس قرار دادیم.

وی در بیان علل موافقت خود با طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: این طرح یعنی استانی شدن انتخابات باعث ارتقای جایگاه مجلس خواهد شد و افرادی که در سطح هر استان، توانمندی بیشتری دارند و شناخته‌‌شده‌تر هستند، انتخاب می‌شوند. با اجرای این طرح، به ارتقای جایگاه مجلس مطمئن هستم و بر این باور هستم که به کشور کمک می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دوستان ما در مجلس به جد پیگیر طرح استانی شدن انتخابات هستند، تصریح کرد: ان‌شاالله با توجه به اینکه طرح استانی شدن انتخابات هفته گذشته هم مورد رای‌گیری در صحن مجلس قرار گرفت، برای هفته آینده نیز در دستورکار اولین روز مجلس قرار دارد و با رای بالایی هم تصویب شود.

خدری درباره علل مخالفت تعدادی از نمایندگان با طرح این استدلال که با تصویب این طرح مشارکت مردم کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: اصلا این اتفاق نمی‌افتد. انتخابات استانی - شهرستانی است. ما استدلال همه دوستان خود را گوش دادیم. یکی از دغدغه نمایندگان آن است که مشارکت کم می‌شود اما چنین نیست چراکه هر حوزه انتخابیه مثل همین الان نماینده خودش را دارد. اتفاقا ما معتقد به عکس این نظر هستیم به این معنا که مشارکت مردم در انتخابات با اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از مخالفان این طرح افزایش هزینه تبلیغات انتخاباتی را به عنوان دلیل مخالفت خود مطرح می‌کنند، ابراز داشت:‌ حتی اگر این اتفاق بیافتد، با استانی شدن انتخابات می‌توان به کمک رسانه ملی تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس را انجام داد.

نماینده بوشهر در مجلس درباره رویکرد شورای نگهبان به این طرح نیز ابراز داشت:‌ همکاران ما در حین بررسی طرح در کمیسیون نظرات مشورتی کارشناسان شورای نگهبان استفاده کردند و به نظر من این طرح در شورای نگهبان هم تایید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز