خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی در نشست روسا و دبیران کمیته های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی کشور:

دشمنان با فروش دوربین‌های مداربسته از هر چیزی تصویربرداری می‌کنند/ نباید پیام ضعف از داخل به دشمن ارسال کنیم/ یکی بزنند ۱۰ تا می‌خورند

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۵۶۲

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور راهکار مقابله با تهدیدات سیاسی دشمن را ایجاد وحدت و تک صدایی با محوریت رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنان دانست و گفت: باید دشمنان ما تنها یک صدا از کشور بشنوند و یک تصویر قدرتمند از جمهوری اسلامی باید در مقابلش چشم دشمنان باشد به همین دلیل همه ما باید تلاش کنیم تا یک چهره قدرتمند از دولت در مقابل دشمن ایجاد شود.

 به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست روسا و دبیران کمیته های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در سال جاری نقشه های بسیاری علیه جمهوری اسلامی طراحی شد و دشمن به دنبال ایجاد تابستان داغ برای ما بودند اما توانستیم به خوبی از این مسائل عبور کنیم.

وی ادامه داد : تمرکز و فشار آمریکایی ها بر اساس آنچه خود اعلام کرده‌اند فشار ما دون جنگ است، آن ها در ابتدا موضوع خروج از برجام را در پیش گرفتن تا با خروج از آن تحریم و فشار را به ما تحمیل کنند و بتوان به اهداف خود برسند. آن ها در کنار تحریم عملیات های مکملی را نیز به کار گرفتند و فکر می‌کردند با فشار اقتصادی بر مردم می توانند به اهداف خود برسند، اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند طرح براندازی را دنبال کنند،و در یک عقب نشینی آشکار مسئله فشار برای تغییر رفتار جایگزین کردند.

سردار جلالی با بیان اینکه آمریکا محور همه اقدامات خود علیه ایران را گروهک منافقین قرار داده بود اظهار داشت: آمریکایی ها در شهریور فهمیدند که اطلاعاتی که گروهک منافقین در اختیار آنها قرار می‌دهد مبتنی بر واقعیت نیست، همه برنامه ها آمریکایی ها و تلاش آنها برای آشوب در جامعه با هوشیاری و آگاهی مردم با شکست روبرو شد. البته یکسری مسائل در کشور وجود داشت که با رویکرد انسجام و وحدت توانستیم به خوبی تهدیداتی را که برای ایجاد تابستان داغ ایجاد کرده بودند را پشت سر بگذاریم.

*سفر مخفیانه ترامپ به عراق نشانه شکست آنها در منطقه است

وی ادامه داد: اروپائی ها با بیان تلاش برای حفظ برجام می خواستند در عین این که برجام را حفظ می کنند، زمینه فشار را برای آمریکا ایجاد کند و امروز می بینیم وقت کشی را پیش گرفته اند، مسئولان باید بدانند که راهکارهای اروپا نمی‌تواند برای ما مشکل گشا باشد پس باید به دنبال یک راه حل بهتر باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به عراق گفت: سفر مخفیانه ترامپ به عراق که در تاریکی شب و بدون اطلاع قبلی انجام شد نشان داد که سیاست‌های آنها در عراق شکست خورده است و به دلیل همین بود که آنها تصمیم به خروج از سوریه گرفتند.

*دشمن با راهبرد جدید سایبری دنبال رویکرد تهاجمی تر نسبت به گذشته است

وی با اشاره به سند های راهبردی تازه منتشر شده آمریکا اظهار داشت: در اسناد های راهبردی جدید آمریکا مسائل تازه مطرح شده که باید به آن توجه کرد آن ها در حوزه سایبر تاکید کردند که باید کنترل فضای سایبر را در اختیار خود داشته باشندو این نشان می دهد که احتمال تحریم سایبری و تحمیل هزینه های آن بر کشور ما وجود دارد آن ها می‌خواهند کاری کنند که خدمات پایداری در کشور ما با مشکل روبرو شود، مسئله دیگری که احتمال دارد از سوی آنها دنبال شود قطع اینترنت به صورت نقطه ای و مسئله دیگر اجرای عملیات آفندی به زیرساخت های کشور است که باید برای مقابله با حمله‌های سایبری دشمنان آماده بود.

جلالی راهبرد دیگر دشمنان علیه کشورمان را تهدیدات ترکیبی دانست و گفت: آمریکایی ها اتاق عملیاتی علیه کشور ما تشکیل داده‌اند تا اقدامات علیه ایران به صورت هماهنگ و در این اتاق جنگ تصمیم گیری شود. این نشان می‌دهد که آن ها شمشیر را از رو بستند و تهدیدات را به صورت آشکار مطرح می‌کنند و این نماد دشمنی علنی و رسمی آمریکا علیه ایران است.

* هوشمندسازی اشیا تهدید یا فرصت

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با استفاده از اشتباهات کوچک مسئولین، آن را در راستای اهداف خود استفاده کند مانند آن چیزی که در دلار ۴۲۰۰ تومانی اتخاذ شد که یک سیاست اشتباه اقتصادی بود.

سردار جلالی با اشاره به جنگ های ترکیب دشمنان انقلاب اسلامی گفت: دشمنان تلاش می‌کند از حربه‌های مختلف مانند تحریم اقتصادی و ایجاد فضای ناآرام در جامعه یک جنگ ترکیبی را علیه انقلاب اسلامی به کار بگیرند، آنها با رصد دقیق عملکرد مدیران و مسئولان کشور به دنبال این هستند که از کوچکترین اشتباهات مدیریتی به نفع خود و در جهت اهدافشان بهره ببرند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور یکی دیگر از تهدیداتی که متوجه کشور هست را در حوزه هوشمندسازی اشیا دانست و گفت: دشمنان با استفاده از این ظرفیت هوشمندسازی قطعا تلاش می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را از جامعه ما به دست آورد، به عنوان مثال با فروش دوربین های مداربسته و تعریف برنامه هایی این دستگاه‌ها هر چیزی را تصویربرداری می‌کنند یک نسخه از آن را به آدرس ارسال کند.

وی با اشاره به جنگ روانی دشمنان اظهار داشت : دشمنان انقلاب با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و در شرایط تحریم و فشار اقتصادی به دنبال ایجاد کمبودهای مصنوعی در نتیجه تجمع مردم برای خرید کالای خاص می‌شوند تا این کالا در بازار با کمبود مواجعه شده و در نتیجه ایجاد ناآرامی کند.

وی با اشاره به ناآرامی‌های حوزه ارز و سکه در ابتدای سال جاری اظهار داشت وقتی ناآرامی‌های حوزه ارز بررسی شد همگان به خوبی متوجه شدند که دشمنان با استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای سایبر به دنبال ایجاد التهاب و نابسامانی در بازار ارز و سکه بودند.

*احتمال بهره‌برداری از اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد

جلالی یکی از کارکرد شبکه های اجتماعی را اطلاع رسانی به مردم اعلام کرد و گفت: متاسفانه با فراگیری شبکه های اجتماعی خارجی اطلاعات مردم ما در اختیار آنان قرار گرفته است و ما به دلیل عدم هماهنگی و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی نتوانستیم نیاز مردم به شبکه‌های اجتماعی را در داخل تامین کنیم و به همین دلیل همچنان اطلاعات مردم ما در اختیار تلگرام، طلا تلگرام و هات گرام است.

وی افزود : دشمنان ما می‌توانند از اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی در راستای اهداف خود استفاده کنند. شبکه های اجتماعی و فضای سایبر می‌تواند امنیت ملی کشور ما را با تهدید روبرو کند زیرا این شبکه ها امکان عملیات را به دشمنان می‌دهد.

سردار جلالی گفت: ورود و نفوذ فناوری هوشمند سازی در همه حوزه ها قابلیت های مختلفی را به اشیا می دهد و موجب ایجاد خانه هوشمند شهر هوشمند و زیرساخت‌های هوشمند می شود این پدیده در کنار قابلیت هایی که ایجاد کرده امکان نفوذ، کنترل و دستکاری اطلاعات و... برای دیگران نیز به وجو آورده است که می تواند موجب اختلال در کارکرد زیرساخت‌های حیاتی کشور شود.

وی افزود: ایجاد اخلال در زیرساخت های حیاتی مانند شبکه انتقال آب برق گاز و حتی شبکه بانکی می تواند یکی از راهبرد های دشمنان باشد. سازمان پدافند غیرعامل برنامه‌های ویژه‌ای را برای مقابله با این تهدید دشمنان از مردادماه ابلاغ کرده است تا دستگاه‌ها بتوانند در مقابل تهدیدات احتمالی از خود دفاع و کارکرد زیرساخت‌ها را تداوم ببخشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور راه مقابله با تهدیدات ترکیبی دشمن را استفاده از ظرفیت های موجود در هر سازمان دانست و گفت: تهدیدات موضوع اهمیت پدافند غیرعامل را به ما نشان می دهد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بر اهمیت پدافند غیرعامل بارها و بارها تاکید کرده اند. بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب ، مسئولین پدافند غیرعامل در همه دستگاه‌های اجرایی باید اهمیت کار را به خوبی درک کرده و کار را با جدیت کامل پیش ببرد تا بتوانیم برای کشور مصونیت ایجاد کنیم.

*وحدت و تک صدایی در برابر دشمن راه مقابله با تهدیدات سیاسی دشمن است

وی راهکار مقابله با تهدیدات سیاسی دشمن را ایجاد وحدت و تک صدایی با محوریت رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنان دانست و گفت: باید دشمنان ما تنها یک صدا از کشور بشنوند و یک تصویر قدرتمند از جمهوری اسلامی باید در مقابلش چشم دشمنان باشد به همین دلیل همه ما باید تلاش کنیم تا یک چهره قدرتمند از دولت در مقابل دشمن ایجاد شود از سوی دیگر نباید ضعف‌های موجود کشور را بزرگ نمایی کنیم به عبارت دیگر نباید هیچ پیام ضعفی از داخل کشور به بیرون مخابره شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر دشمن احساس کند که کشور دچار ضعف شده است، حتما به دنبال آسیب رساندن به کشور می‌رود. نشان دادن شهرهای موشکی یک راهبرد استراتژیک برای نشان دادن توانایی کشور برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی دشمنان بود تا آن ها دچار اشتباه استراتژیک نشود، شهرهای موشکی نشان داده شد تا جنگ نشود.

وی ادامه داد: دشمنان باید به خوبی بدانند که اگر یکی بزنند ده تا می خورند همین نمایش اقتدار موجب شد آمریکایی به این نتیجه برسند که در خلیج فارس و حوزه زمینی نمی توانند با ایران وارد جنگ شوند.

سردار جلالی گفت: در شرایطی فعلی نباید به اختلافات دامن زد و همه باید در مقابل دشمن وحدت داشته باشیم ، همه باید تهدیدات حوزه ای که در آن فعالیت دارند را به خوبی بشناسند و برای مقابله با آن آماده باشند.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید برنامه های ویژه ای را برای مصون سازی زیرساخت‌ها طراحی و به کار گیرند و با اجرای رزمایش های متعدد آمادگی های لازم را برای شرایط خاص ایجاد کنند. مجهز کردن سازمان ها به مولد های برق اضطراری یکی از مهمترین موارد برای حفظ کارکرد زیرساخت ها است.

جلالی در ادامه تصریح کرد: همه سازمان ها باید طرح پاسخ به تهدیدات داشته باشند و با رزمایش آمادگی کارکنان را برای پاسخ به تعداد بالا ببرند. همه سناریو های تهدید باید توسط دستگاه ها پیش بینی و برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده بود .

وی در ادامه سخنان خود به تهدیدات حوزه سایبر پرداخت و گفت: ۶ طرح برای پاسخ به تهدیدات سایبری پیش بینی شده است تا بتوانیم وابستگی ها را کاهش و تدام کارکرد زیرساخت را حفظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز